ستاره شدن، ستاره ماندن!

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

fa4-79موسیقی – زینب مرتضایی فرد: دهه ۸۰ را می‌توان دوره درخشش بعضی خوانندگان پاپ دانست؛ خوانندگانی که یکی پس از دیگری توانستند با انتشار یافتن آلبوم‌هایشان میان مخاطبان، جایی برای خود پیدا کنند و در آسمان این نوع از موسیقی بدرخشند؛ خوانندگانی مانند خشایار اعتمادی، قاسم افشار، محمد اصفهانی، حسین زمان، علیرضا عصار و بسیاری دیگر که توانستند ستاره شوند، اما ستاره نماندند و هریک به نوعی در ذهن مردم حضورشان کمرنگ شد و نسل تازه و پرانرژی جای آنها را در بازار موسیقی گرفت.

هرچند بعضی از این خوانندگان هنوز هم فعالیت های خوبی در موسیقی دارند، اما دیگر جایگاه قبل را کسب نکرده اند و اغلب مخاطبان با حسی نوستالژیک آثار آنها را دوست دارند.

نسل جوان تر هم شاید بعضی از آنها را نشناسد و حتی نتواند با کارهایشان ارتباط بسیار نزدیکی برقرار کند.

سعید شهروز یکی از همین خواننده ها بود. او اولین آلبومش را با نام «پسرای مشرقی» منتشر کرد و با دومین کارش تبدیل به یکی از ستاره های موسیقی پاپ شد.

«غزلک» دومین آلبوم او در سال ۱۳۷۹ که روانه بازار موسیقی شد و عنوان پرفروش ترین آلبوم سال را از آن خود کرد، تاکنون هم جزو پرفروش ترین آلبوم های تاریخ موسیقی پاپ است.

او در سال های بعد به مرور آلبوم های دیگری را منتشر کرد، اما هیچ یک نتوانست موفقیت «غزلک» را برای او تکرار کند.

هفت آلبوم بعدی او چندان دیده نشدند و مورد توجه قرار نگرفتند؛ البته خودش معتقد است که از دنیای موسیقی بسیار دور نبوده و در عرصه تولید تک آهنگ ها فعال بوده است.

او تاکنون چند تک آهنگ هم منتشر کرده است که از جمله آنها می توان به آهنگ «غروب سرخ» اشاره کرد که بتازگی به سفارش مرکز موسیقی و سرود سازمان صداوسیما به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر از شبکه های مختلف رسانه ملی پخش شد.

با این همه سعید شهروز هم مانند بعضی خوانندگان موفق همدوره اش تصمیم گرفته پس از یک دوره ناکامی و چند سال سکوت، دوباره پا به عرصه موسیقی پاپ بگذارد و تجربه ای دیگر را رقم بزند. او این روزها قصد دارد با برگزاری یک کنسرت و انتشار یافتن آلبومی تازه دوباره حضورش در آسمان موسیقی پاپ را پررنگ کند، اما باید دید او می تواند تجربه شیرین موفقیتش در دهه ۸۰ را تکرار کند.

منبع: موسیقی Musiceiranian.ir


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.