ستاره قطبی موسیقی پاپ را به ۴ زبان برای بانوان اجرا می‌کند

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

گروه ˝ستاره قطبی˝ به سرپرستی بهار ایلچی برای اولین بار است که در جشنواره موسیقی فجر و در بخش موسیقی بانوان شرکت می‌کند.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر، گروه ستاره قطبی ۱۶ قطعه را به چهار زبان فارسی، انگلیسی، هندی و عربی اجرا می‌کند و چند آهنگ‌ قدیمی و نوستالژیک را با تنظیم تازه اجرا می‌کند. همچنین به اجرای دو قطعه موسیقی محلی لرستان «بارون بارونه» و «گل باغمی تو» با تنظیم و اجرای دوباره می‌پردازد.

به گفته این هنرمند، قطعات بی‌کلام هم اجرا می‌شوند اما اولویت با موسیقی‌های باکلام است چرا که موسیقی پاپ، مبتنی بر کلام و خواننده محور است و موسیقی بی‌کلام، آن‌گونه که باید و شاید با مخاطب ارتباط برقرار نمی‌کند.

بهار ایلچی با اشاره به این‌که در بخش انگلیسی نیز قطعات خاطره‌برانگیز و آشنا با گوش مخاطب به اجرا درمی‌آیند گفت: ما بر خاطره جمعی مخاطبان خود تکیه کرده‌ایم.

سرپرست گروه ستاره قطبی دربارهٔ شکل‌گیری این گروه گفت: همه اعضای گروه در هنرستان تحصیل و در رشته موسیقی کلاسیک تحصیل کرده‌اند و خود من نوازنده هارپ (چنگ) هستم اما در گروه، تصمیم گرفتیم بر موسیقی پاپ متمرکز شویم. موسیقی پاپ، همیشه موسیقی مردمی بوده و من دلم می‌خواست به جز فعالیت‌هایی که در زمینه موسیقی کلاسیک و سنتی داشتم، پاپ را هم تجربه کنم. ضمن این‌که کوشیدم تا با انتخاب زبان‌ها و خواننده‌های گوناگون، فضای متنوعی را فراهم آورم.

بهناز حکیم، خوانندگی بخش فارسی و انگلیسی، مهشید مولایی هندی و فرناز ملکی خوانندگی بخش عربی را برعهده دارند.

“ستاره قطبی” پنج شنبه ۲۴ بهمن ماه، ساعت ۱۸: ۱۵ در فرهنگسرای نیاوران برنامه خود را در چهار بخش فارسی و هندی و انگلیسی و عربی اجرا می‌کنند.

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر ۲۴ بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند خبرها این دوره از جشنواره موسیقی را در پایگاه اینترنتی جشنواره موسیقی فجر به آدرس www. fajrmusicfestival. com ملاحظه کنند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.