ستارگان بر خلاف سیارات منبع انرژی می باشند

ستارگان نه تنها خودشان دارای انرژ‍ی می باشند بلکه انرژی مورد نیاز در سیارات نیز از این طریق ستارگان تامین می شود مانند زمین که انرژی خود را از خورشید به دست می آورد.

نیما اسماعیلی، کارشناس مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در گفتگو با خبرنگار گروه دانش های باشگاه خبرنگاران گفت: ستاره ها یک گوی بسیار داغ تشکیل شده از پلاسما هستند که نیروی گرانش آنها در یک مکان متمرکز شده اند و بعضی از آنها در گروه پدیده‌های آسمانی قرار می گیرند.

وی افزود: ستارگان بر خلاف سیارات خودشان منبع انرژی محسوب می‌شوند در منظومه شمسی خورشید به عنوان نزدیکترین ستاره می باشد که در حال حاظر منبع بسیاری از انرژی‌های روی زمین است.

اسماعیلی اظهار داشت: چگالی ستارگان به علت  گازهای فشاده موجود در سطح زمین زیاد است و آنها در فضا حرکت می‌کنند اما به علت محسوس نبودن ظاهری و فاصله بسیار زیاد، نسبت به سیارات ثابت تر به نظر مبی رسندو صور فلکی
ها با رصد آنها به وجود آمده اند که برای فهرست کردن آنها کاتالوگ‌های ستاره‌ای ساخته شده است.

وی ستارگان را دارای انواع مختلفی دانست و افزود: انواع آنها از پیش ستارگان که هنوز فشار کافی برای همجوشی هسته‌ای ندارند تا ستاره‌های نوترونی که دوره تولید انرژی آنها به پایان رسیده یا ستاره مرده محسوب می شوند هستند.
وی تاکید نزدیکترین ستاره به زمین بعد از خورشید پروکسیما قنطورس است که درفاصله ۳/۴ سال نوری از زمین قرار دارد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.