سجادی: ایران از تکرار وقایع انتخابات ۴ سال قبل جلوگیری می‌کند

۲۲خردادماه،

سایت رادیو «صدای روسیه»، نوشت سفیر ایران در روسیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کرد: تهران تجربه انتخابات قبل را در نظر گرفته تا از تکرار وقایع ۴ سال قبل جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمودرضا سجادی گفت: در ۳۴ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تقریبا هر سال انتخابات ملی در کشور داشتیم. ما یکی از بهترین دموکراسی‌های جهان را داریم. به این سبب که تمام امور بر اساس نظر مردم و افکار عمومی اجرا می گردد.

او افزود: نمودار حضور مردم در انتخابات ایران یکی از بالاترین نمودارها و حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد است و این در حالی است که فقط ۵۰ درصد از اشخاص دارای حق رای در انتخابات ایالات متحده شرکت کردند. یعنی در واقع می گردد گفت رییس‌جمهور آمریکا با آراء ۲۵ درصد مردم انتخاب شد. غرب که از انقلاب اسلامی متحمل خسارات بسیار شده پیوسته سعی دارد اثبات کند که انقلاب اسلامی امری غیرمشروع و ناهنجار است. ولی این که جمهوری اسلامی ایران امروز هم در سطح بین‌المللی و هم سطح منطقه‌یی، قدرت با نفوذ و شناخته شده است همه نتیجه حمایت مردم و نتیجه این بوده که مردم ما فعالانه در وقایع سیاسی شرکت می‌کند.

سجادی افزود: ایران با وجود مجازات‌هایی که در تاریخ سابقه نداشته، در حوزه‌های علمی و صنعتی به دستاوردهای فزاینده نایل می‌شود. این ترقی به پاس همکاری و هم‌فکری ملت و دولت تأمین می‌شود.

وی با اشاره به نهادهای نظارتی بر انتخابات ایران گفت: دو جریان بر انتخابات نظارت دارد. جریان اول نظارت خود کاندیداهاست. هر کاندیدا حق دارد در حوزه‌های انتخابات یک ناظر داشته باشد. نامزدان انتخاباتی که ناظران خود را در حوزه‌ها تعیین می‌کنند به بروز مشکل در نتایج این انتخابات علاقمند نیستند. امر دوم نظارت خود مردم است. شورای نگهبان قانون اساسی ایران وجود دارد و این شورای نگهبان در شهرها و روستاها نمایندگان مختار خود را تعیین می‌کند. بعضی اشخاص نامزدی خود را پیشنهاد می‌کنند. نمایندگان مختار از بین این اشخاص برگزیده می‌شوند و این اشخاص در سراسر کشور بر نتایج انتخابات نظارت می‌کنند.

سفیر ایران در روسیه ادامه داد: انتخابات ۴ سال قبل البته سناریوی بسیار نیرومندی بود که توسط سرویس‌های ویژه کشورهای متخاصم با ایران طراحی شده بود. بعضی اشخاص به طور سازمان یافته وارد ایران شدند. آن‌ها روی شعارهای مختلف کار کردند. شعار اصلی «جعل نتایج انتخابات» بود. آن‌ها روی این شعار بسیار تلاش کردند و قبل از این که حوزه‌های انتخاباتی آغاز به کار کنند این جریان‌های غربی یک کاندیدا را به عنوان رییس‌جمهور ایران معرفی کردند. با توجه به تجربه‌هایی که از وقایع ۴ سال پیش داریم اقدامات ضروری را اتخاذ کردیم. به همین سبب پیش‌بینی می‌کنیم که انتخابات آینده بدون جنجال، آرام و مطلقا آزادانه، با حضور مردم برگزار می‌شود. سرویس‌های ویژه غربی سعی داشتند نامزدی را به ملت ایران تحمیل کنند که برای آن‌ها مناسب‌تر از همه بود. به همین سبب رسانه‌های گروهی غربی بدون شرکت در این انتخابات و بدون نظارت از همان ساعات اول پس از اتمام انتخابات ادعا داشتند انتخابات جریان آزادی نداشت و نتایج انتخابات جعل شده است.

وی تاکید کرد: ملت ایران و هم‌چنین جریان‌های سیاسی موجود در ایران با در نظر گرفتن تجربه ۴ سال قبل اجازه نمی‌دهند این وقایع تکرار شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.