سجادی :بازگشت روسای برکنار شده منتفی است/کمک هایی که به استقلال و پرسپولیس می گردد بسیار کم است

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش می گوید که در صدد می باشند تا شرایط بازکشت المپیکی ها(در هر رشته ای)را به ورزش فراهم کنند.

به گزارش ممتاز؛با رفتن صالحی امیری از جلسه آن هم به سبب مشغله بسیار،سید نصرا… سجادی جوابگوی سئوالات بود.معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش که دولت یازدهم را وارث نابسامانی ها می داند:«ما وارث نابسامانی ها هستیم.این آشفتگی ها برای آغاز کار خوب نیست.به هر حال فدراسیونها تعهداتی دارند. تعهداتی که با آمدن روسای تازه ،آنها را با بدهی بسیاری روبه رو می کند. با این حال بودجه امسال ورزش ۹۷ میلیارد تومان است که تا ۱۵ شهریورماه تنها ۶ میلیارد از آن پرداخت نشده است.با آمدن صالحی ۳۰ میلیارد بین فدراسیونهایی که برای مسابقه های جهانی اردو دارند تقسیم شد .البته هنوز ۶۰ میلیارد دیگر از بودجه مانده که باید دید تا کی تامین می گردد.اما سرپرست وزارت تاکید دارد برای بازیهای آسیایی ۲۰۲۴ و مسابقه های قهرمانی جهان وآسیا فدراسیونها را حمایت کنیم . »

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی برگشت روسای برکنار شده را منتفی می داند: «ما با بررسی اسناد بین‌المللی کارهایمان را انجام می‌دهیم. ما موظفیم دستورالعمل‌های بین‌المللی را بپذیریم. گاهی می‌خواهیم سلایقمان را پیاده کنیم که درست نیست. آن‌چه را که اساسنامه می‌گوید باید اجرا کنیم. اساسنامه فدراسیون‌ها ربطی به IOC ندارد ،بلکه مربوط به فدراسیون‌های بین‌المللی است. ما در ورزش یک دوره بحرانی داشتیم که آن هم مربوط به اساسنامه کمیته المپیک بود. آن‌چه مسلم است طبق منشور المپیک، حرف می‌زنیم. فدراسیون‌های بین‌المللی باید به منشور المپیک احترام بگذارند و آن را بپذیرند. IOC در اخرین نامه اش اصرار برای برگرداندن روسای برکنار شده نداردو اجازه داده تا مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها برگزار شود. »

سجادی اما معتقد است روسای برکنار شده می توانند برای انتخابات ثبت نام کنند:« با برگشت IOC از تصمیمش عملا بازگشت روسای برکنار شده منتفی است .اما این روسا اجازه دارند برای شرکت در انتخابات ثبت نام کنند. اشخاص بازنشسته هم برای مدیریت در ورزش راهکار قانونی دارند.آنها اگر بتوانند مصوبه هیات دولت را بگیرند می‌توانند مدیریت کنند. ما انتخابات را بر اساس قانون انجام می‌دهیم. حال باید دید که دولت مصوبه می‌دهد یا نه.»سجادی اقدامات تدارکات برای بازیهای آسیایی اینجه اون را کافی نمی داند:«اقدامات برای تدارک تیم ها برای بازیهای آسیایی شده اما کافی نیست.بنابراین نیازبه بازنگری دارد.۱۱ روزی است که کار را آغاز کرده ایم.۱۱ ماه هم بیشتر فرصت نداریم ،برای میدانی که میزبان هم از مدعیان اصلی در رشته هایی است که ورزشکاران ما هم شانس مدال دارند. با برنامه ریزی در جلسه روسای فدراسیونها از همین هفته استارت کار را می زنیم.به هر حال ما فرصتی را از دست داده ایم اما این به معنای کار نشدن نیست.برنامه بعضی فدراسیونها تا به حال در همین راستا بوده است.البته برای المپیک کار سختی تری داریم. به هر حال کارها را به موازات جلومی بریم.»

او دربارهٔ برگرداندن المپیکی‌های مدال‌آور که از ورزش خارج مانده اند می گوید:«: این مساله یکی از اولویت‌های کاری ماست. در حال رسیدگی هستیم و نتایجش را به زودی می‌بینید. مدال‌آوران وزنه‌برداری، کشتی و البته احسان  حدادی برای ما عزیز می باشند و سرمایه‌های ملی به حساب می‌آیند.امیدواریم برگردند اما در چارچوب قانون . اگر ورزشکاری بخواهد خارج از چارچوب اصولی عمل کند کار صحیحی نیست. »

معاون امور ورزش‌ حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان دربارهٔ‌ی خصوصی شدن دوباشگاه استقالال و پرسپولیس می گوید:« واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید قانونی انجام شود.تنها ما در این باره تصمیم گیری نمی کنیم.بلکه بخش خصوصی و بخش های دیگر دولت هم سهیمند.اما طوری زمان بندی کرده ایم تا پایان سال دو باشگاه واگذار شوند. چرا که نباید وزارتخانه تیمداری کند.»

سجادی دادن بودجه دولت به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را رد می کند:« این باشگاه‌ها ردیف بودجه ندارند. طبق عرف، کمک‌هایی به آنها شده که بسیار کم است. از زمانی که من به وزارت ورزش و جوانان آمدم این اتفاق نیفتاده است. طبق قانون بودجه، دادن پول به این باشگاه‌ها خلاف است؛ چرا که آن‌قدر قابلیت دارند که با مدیریت خودشان تامین منابع کنند. در غیر این صورت واگذاری‌شان اصلا کار صحیحی نیست. برند دو باشگاه ارزش دارد. من اطلاع دارم که وزارتخانه کمکی به این باشگاه‌ها نکرده است.»

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.