سجاد مرادی:‌ برای کسب سهمیه قطعی المپیک به لیگ الماس می روم

‘سجاد مرادی’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نخستین بار در سال ۲۰۰۶ در مرحله اول مسابقات دوومیدانی لیگ الماس شرکت کرده است، ‌گفت:‌ می خواهم یکی از بهترین دوهای خود را در این مسابقات که روز جمعه هفته جاری در قطر برگزار می شود،‌ به نمایش بگذارم.

مرادی تصریح کرد:‌ می خواهم ۸۰۰ متر را در مدت زمان یک دقیقه و ۴۴ ثانیه بدوم تا به امید خدا، سهمیه فعلی (b) ‌خود را تبدیل به سهمیه قطعی المپیک بکنم.

وی خاطرنشان کرد:‌ احتمالا روز چهارشنبه یا پنجشنبه این هفته عازم قطر خواهم شد اما هنوز مطمئن نیستم ‘سعید گابریل گورنی’ مربی الجزایریم بتواند در این سفر مرا همراهی کند.

مرادی که در بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن در دو ماده دوهای ۸۰۰ و ۱۵۰۰ متر، سهمیه المپیک را بدست آورده بود، در خصوص احتمال کسب سهمیه در ماده دوی ۱۵۰۰ متر نیز گفت:‌ تمرکز من روی ماده دوی ۸۰۰ متر بوده چرا که می خواهم در بازی های المپیک ۲۱۲ لندن، قدرتمندانه ظاهر شوم.

وی گفت:‌ به دوی ۱۵۰۰ متر آنچنان فکر نمی کنم اما فکر می کنم بتوانم به راحتی سهمیه این ماده را نیز بدست بیاورم.

عضو تیم ملی دوومیدانی ایران در خصوص برنامه های بعدی خود تا بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن گفت:‌ طبق برنامه می خواهم تا یک ماه و ۱۵ روز مانده به آغاز بازی های المپیک در مسابقات مختلفی در کشورهای آسیایی و اروپایی شرکت کنم.

به گزارش ایرنا، سجاد مرادی در نخستین حضور خود در مسابقات دوومیدانی لیگ الماس یا دیاموند لیگ با دویدن دوی ۸۰۰ متر در مدت زمان یک دقیقه و ۴۶ ثانیه و ۲۶ صدم ثانیه، در جایگاه ششم ایستاد و جایزه دو هزار و ۵۰۰ یورویی را به خود اختصاص داد.

لیگ الماس هر ساله در ۱۴ مرحله در کشورهای مختلف جهان (۲ مرحله در قاره آسیا،‌ ۲ مرحله در قاره آمریکا و مابقی در اروپا) برگزار می شود و هر ماده دوومیدانی فقط در هفت مرحله این مسابقات برگزار می شود.

مسوولان برگزار کننده، هر ساله از برترین دوومیدانی کاران جهان در مواد مختلف برای شرکت در این لیگ دعوت می کنند.

به نفرات اول تا هشتم مواد مختلف حاضر در هر مرحله از این رقابت ها جوایز نقدی از یک تا ۱۰ هزار یورو پرداخت می شود.

‘احسان حدادی’ رکورددار پرتاب دیسک آسیا و نفر سوم مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان در کره جنوبی، تنها ورزشکار دوومیدانی کشورمان است که در تمامی مسابقات پرتاب دیسک لیگ الماس دعوتنامه دریافت می کند.

حدادی که به همراه مرادی قرار است در مرحله اول مسابقات لیگ الماس در سال ۲۰۱۲ شرکت کند، هر ساله به دلیل تداخل مسابقات جهانی و بین المللی، فقط در تعدادی از رقابت های لیگ الماس شرکت می کند.

در پایان مسابقات لیگ الماس، به بهترین ورزشکار در طول تمامی رقابت ها، یک قطعه الماس با ارزش داده می شود.

۱۳۴۶ / ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۶۶۹۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.