سخاوت از صفات برجسته امام حسین(ع) است

۰۴م آذر ،

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: حسین بن علی(ع) از بخشده‌ترین مردم عصر خویش بود و هیچکس غیراز معصومین(ع) با او قابل مقایسه نیست.

به گزارش خبرنگار ویژه‌نامه محّرم باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با اشاره به صفات عالیه و شخصیت برجسته سومین پیشوای شیعه، گفت: از ویژگی‌های بخشندگی آن حضرت، حفظ شخصیت اشخاص، حیا در وقت کمک‌رسانیِ آشکار و یاری‌رسانی پنهانی است.
وی در ادامه افزود: زندگی امام حسین(ع) مانند جد، پدر، مادر و برادرش، مملو از جلوه‌های کمالات معنوی و فضایل اخلاقی انسان‌ساز است که در قالب ارتباط با خدا، معاشرت با مردم و برخورد با دشمنان و اهل منکر ظهور کرده است.

سخنران مجالس اهل بیت(ع) در حرم مطهر رضوی بیان کرد: روزی که بنی‌اسد امام حسین(ع) را دفن می‌کرد در پشت آن حضرت کوبیدگی ملاحظه کرد که از امام سجاد(ع) پرسیدند: این کوبیدگی از چیست؟ حضرت فرمودند: این‌ها از اثر آن بارهایی است که شب‌ها به دوش می‌گرفت و برای یتیمان و بیوه زنان می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی در مورد شخصیت حربن یزید ریاحی اظهار داشت: حرگرچه فردی بود که سبب شد امام حسین(ع) در کربلا گرفتارشود اما این انسان یک مردانگی‌هایی داشت که در واقعه کربلا می‌گوید ای کاش من هزاران جان داشتم و تقدیم خاندان پاک پیامبر(ص) می‌کردم و در ظهر عاشورا به امام حسین(ع) اقتدا کرد و نماز جماعت را با امام حسین(ع) خواند.

گفتنی است؛ مراسم دهه اول محرم با حضور عاشقان و پیروان ولایت در در حرم مطهر واقع در رواق امام خمینی(ره) با شور خاصی در حال برگزاری است و در آن حاضران ضمن استماع مصائب اهل بیت(ع) در طول تاریخ در سوگ سید الشهدا(ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.