سخنان حضرت زهرا (س) نشان دهنده تسلط و توانایی بالای علمی ایشان است

حجت الاسلام و المسلمین ‘علی کرمی فریدنی’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا اظهار داشت: آن حضرت در مقابل چشم صدها انسان آنچنان سخنان عمیق و با محتوایی بیان کرد که بعد از گذشت بیش از هزار سال و نگارش چندین کتاب در تفسیر آن، هنوز هم تحسین برانگیز و زیباست.

وی با بیان اینکه سخنان و خطبه های آن حضرت از ابعاد مختلف جامعه شناسی، حقوقی، فقهی، اسلامی و انسانی قابل بررسی است، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) در سال پنجم بعثت ولادت یافت و در مدت عمر کوتاه خود فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشت که هر یک از این موارد حیات علمی و فرهنگی این بانوی بزرگوار را ترسیم می کند.

وی با بیان اینکه از ویژگی علمی حضرت زهرا (س) دانش، بینش و شعورمند زیستن ایشان است، اضافه کرد: تمامی تمدن ها و مکتب ها همواره به کسی که خردمند زیسته بها داده اند و بدون اغراق حضرت زهرا (س) در شرایطی که به زنان و دختران به خاطر اندیشه های پوچ اهمیت نمی داد، خردمندانه زیست و با درایت در برابر مستکبران ایستادگی کرد.

کرمی فریدنی ادامه داد: زندگی حضرت صدیقه کبری (س) سرشار از خرد، دانش، بینش و اندیشه است.

وی یادآورشد: استبداد مخوف مذهبی در روزگاری ظهور کرد که پس از پیامبر اکرم (ص) به هیچ وجه اجازه اظهارنظر و مخالفت با زورگویان را نمی دادند اما این بانوی بزرگوار در سخنان و خطبه های پرمحتوای خود ژرفای دانش و کمال خود را به استکبارگران نشان داد.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بر این اساس زنان کمال جو که قصد دارند ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) را الگو قرار دهند به جای پرداختن به ظواهر زودگذر باید از رفتار و منش ایشان سرمشق بگیرند.

وی حق طلبی، ستم ستیزی و دفاع از حقوق انسان ها در مقابل زورگویان را از دیگر ویژگی های شخصیتی حضرت صدیقه کبری (س) عنوان کرد و گفت: آن حضرت با درایت خود مبارزه مسالمت آمیز علیه استبداد مخوف را سامان دهی کرد و همین حرکت موجب ماندگاری مذهب و مکتب و راه و رسم درست پیامبر اکرم (ص) شد.

این نویسنده و محقق مذهبی از پاک منشی، پاک دستی و پاک رفتاری حضرت زهرا (س) در تمام طول زندگی، همسرداری و تربیت فرزندان صالح و شایسته به عنوان دیگر ویژگی های برجسته این بانوی بزرگوار نام برد.

وی افزود: نتیجه و محصول مدیریت درست خانواده از سوی حضرت صدیقه کبری (س) تربیت دو پسر و دو دختر بود که همواره پرچمدار حقوق بشر بودند از این رو همه این شاخصه ها برای زنان و دخترانی که به دنبال الگوی مناسب برای زندگی سعادتمندانه هستند، مناسب است.

کرمی فریدنی خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار دارای ویژگی های برجسته دیگری هم هست اما متاسفانه در مراسم شهادت و ولادت ایشان به گونه ای برای مخاطبان از شخصیت ومنش آن حضرت سخن می گویند که گویی در تمام طول عمر بابرکت خود همواره گریان و ناراحت بوده است.

سالروز ولادت با سعادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) بر دوستداران و شیعیان اهل بیت علیهم السلام مبارک باد.

فراهنگ ۱۸۸۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۶۴۰۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.