سخنان دلسوزانه معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد

‘ یوسف غروی قوچانی ‘ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا ،‌ با بیان این موضوع میزان استقبال قشرهای فرهیخته و فرهنگی از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها را از نشانه های حرفه ای گرایی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد دانست و از وی تقدیر کرد.

غروی قوچانی با استناد به سخنان محمدزاده در خصوص تعداد خبرنگاران حرفه ای در کشور گفت : تعداد خبرنگاران حرفه ای ما به مراتب کمتر ۱۵ هزار نفر است.

عضو هیات منصفه مطبوعات ، کارنامه یکساله معاونت مطبوعاتی درامر برپایی بی نظیر نمایشگاه مطبوعات و همچنین نگاه کارشناسانه به اعتلای منزلت خبرنگاران در تخصیص جوایز جشنواره مطبوعات را موید عملکرد دلسوزانه وی دانست.

غروی قوچانی افزود همان گونه که آقای محمدزاده گفته ،‌ما شاهدیم افرادی که قادر به حمل بار سنگین رسالت روزنامه نگاری نبوده و شاید به دلیل ارتزاق مادی و یا بهره برداری مقطعی از اهرم رسانه ، وارد جرگه خبرنگاران شده اند ، به محض تحقق نیافتن اهدافشان از حوزه اطلاع رسانی خارج می شوند.

غروی قوچانی اضافه کرد:‌ این موضوع مورد تاکید و ابرام همه اصحاب رسانه بوده و قاعدتا مستلزم تلاش برای اصلاح وضعیت موجود است.

عضو هیات منصفه مطبوعات گفت این موضوع در واقع ترجمانی است از اقدامات معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی برای ارتقای حرفه روزنامه نگاری و تکریم فعالان این حرفه و حفظ حرمت و حریم اهل رسانه ودفاع از جایگاه مطبوعات در ساخت سیاسی جامعه که در تلاش ها و کوشش های قابل تقدیر آقای محمد زاده و آقای پاک آیین که هر دو از اصحاب دیرینه رسانه بوده و به مشکلات و چالش های این بخش وقوف دارند، جلوه گر است.

اجتمام **‌۷۰۲۹ ** ۱۳۱۳** ۱۵۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۱۰۱۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.