سخنان رهبر معظم انقلاب در نشست سران غیر متعهدها روشنگرانه بود

به گزارش ایرنا ، ‘خالد عبدالمجید’ با اشاره به اینکه بیانیه پایانی اجلاس سران غیر متعهدها ‘سیلی’ به سیاست های تک قطبی و سلطه جویی است، گفت: سخنان آیت الله ‘علی خامنه ای’ رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر مسایل مطرح شده در این اجلاس و مسایل منطقه ای و بین المللی بویژه مساله فلسطین و برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، روشنگرانه بود.

عبدالمجید تاکید کرد: ملت فلسطین و گروه های مقاومت فلسطینی ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران را که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشست سران بیان شد، تنها گزینه دمکراتیک برای دستیابی به راه حلی عادلانه برای مساله فلسطین می دانند.

وی بیانیه پایانی اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران را به مثابه یک سیلی بر سیاست های تک قطبی ، تجاوزگری ، استکباری و سلطه جویی آمریکا و همپیمانانش دانست.

عبدالمجید گفت: در بیانیه پایانی اجلاس سران غیر متعهدها شاهد تعادل در موضعگیری ها در باره بحران منطقه و در مقدمه آنها بحران جاری در سوریه بودیم و این بیانیه پاسخ روشنی به اقدامات برخی نهادهای بین المللی است که با فشارهای آمریکا و غرب و توطئه چینی ارتجاع عرب به منظور هدف قرار دادن ملت و رهبری سوریه، صورت گرفته است.

این شخصیت فلسطینی افزود: مصوبات اجلاس سران غیر متعهدها در تهران باعث تصحیح مسیر در مواضع بین المللی شد و جنبش غیر متعهدها در سه سال آینده با ریاست جمهوری اسلامی ایران به عنوان قطب اصلی مطرح خواهد شد که هیچ کس نمی تواند آن را نادیده بگیرد.

عبدالمجید با اشاره به اینکه شرکت گسترده کشورهای جهان در اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران ، ایران را به عنوان کشوری قدرتمند در صحنه منطقه و بین المللی درآورد، گفت: ما امیدهای زیادی داریم که جمهوری اسلامی به حمایت های خود از آرمان ملت فلسطین و حل مسایل منطقه از طریق ابتکار عمل های مطرح شده ، ادامه دهد.

مترجمام **۱۴۳۹**۱۶۵۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۳۷۱۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.