سخنان روحانی در سازمان ملل نسبت به سال‌های قبل قاطعانه‌تر یود

یک کارشناس مسائل سیاسی، اظهار کرد: آقای روحانی در سخنرانی اخیر خود در مجموع عمومی سازمان ملل نسبت به سال های گذشته نظرات و دیدگاه های ایران را به صورت صریح تر و قاطعانه تر بیان کردند.

سید رضا صدرالحسینی، در مصاحبه با ایسنا، در ارتباط با سخنان اخیر رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: تریبون مجمع عمومی سازمان ملل یکی از مهمترین تریبون ها در عرصه نظام بین الملل است و کشورها سعی می کنند از این تریبون به نحو مطلوب برای بیان دیدگاه ها و عقاید خود در ارتباط با مسائل جاری در نظام بین الملل استفاده کنند. جمهوری اسلامی ایران نیز از سال های گذشته تاکنون تلاش کرده از تریبون مورد اشاره برای اثبات حقانیت انقلاب اسلامی و دفاع از ملت ایران به شکل مناسبی  استفاده کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در سخنان خود این موضوع را مطرح کردند که شاهد انزوای سیاسی آمریکا در حوزه روابط بین الملل هستیم، افزود: در حقیقت ایشان به خوبی اشاره کردند که آمریکا به عنوان یک کشور قدرتمند در حال افول است و اگر چه الان نیز قدرتمند است ولی دیگر تعیین مقدرات نظام بین الملل در اختیار این کشور نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد : آقای رئیس جمهور همچنین در سخنرانی خود به انواع فشارها و تحریم های آمریکا در ۴۰ سال گذشته علیه ملت ایران اشاره کردند و اینکه ملت ایران همچنان در برابر این فشارها ایستاده است.

صدرالحسینی تصریح کرد: ایران می تواند در این زمینه الگویی برای دیگر کشورها باشد و باعث افزایش اعتماد به نفس ملت های آزادی خواهی که تلاش دارند در برابر خواسته های ناحق آمریکا بایستد، شود. اکنون فرهنگ مقاومت در کشورهای مختلف در حال گسترش است و می توان چشم انداز روشنی را برای آن تصور کرد.

وی با بیان اینکه می توانیم از تریبون سازمان ملل به شکلی موثر برای تقویت نظریه مقاومت در برابر نظام سلطه استفاده کنیم و آقای رئیس جمهور نیز در این ارتباط نکات خوبی را اشاره کردند، اظهار کرد: در طول چند سال اخیر علی رغم مذاکرات و گفت وگوهایی که با طرف های غربی صورت گرفته آنها به تعهدات خود نسبت به ایران در موضوع برجام پایبند نبودهاند و با توجه به اقداماتی که آمریکا علیه ایران در یک سال گذشته انجام داده است آقای رئیس جمهور در این دوره نسبت به دوره های قبل دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در برابر اینگونه اقدامات را به صورت صریح تر و قاطعانه تر بیان کردند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.