سخنان سید محمد خاتمی دربارهٔ انتخابات

۴ م دیماه ،

خبرگزاری ایسنا: سید محمد خاتمی در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگ اصلاح طلبان با تشریح وضعیت فعلی فعالیت سیاسی درکشور ابراز عقیده کرد: اینک در خزان فعالیت های سیاسی به سرمی بریم، وجود شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان یک نقطه امید است.

وی ادامه داد:شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درشرایط فعلی به حق و انصاف یکی ازنقاط امید بخش در فعالیت سیاسی جریان اصلاحات محسوب می‌شود و می‌تواند مرجع نمایندگی و هماهنگی میان جریان اصلاحات باشد.

خاتمی با تاکید بر محوریت شورای هماهنگی اصلاحات در دست یافتن به یک خرد جمعی، افزود: امیدواریم همه گروه‌ها و جریان‌های داخل جبهه اصلاحات به نوعی به وحدت و اتفاق نظر برسند. من علاقمند به این جریان هستم و امیدوارم در این مدت که پیش رو داریم، شورای هماهنگی اصلاحات با سابقه‌ای که در طول سال های قبل دارد و تجارب ارزنده‌ای که به دست آورده است، بتواند به یک دیدگاه جمعی برسد و طبعا هر تصمیمی که اتخاذ شود، از مجرای شورا اعلام و پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بزرگ جبهه اصلاح طلبان در روز های پایانی دی ماه سال جاری افزود: شورای هماهنگی تصمیم گرفته است یک کنگره فراگیر و در سطح کشوری برگزار کند که اگر شرایط مناسب و فضا هم فراهم بود این کنگره حتی می توانست در سطح چند هزار نفر برگزار شود، اما به سبب بعضی مسائل و محدودیت های زمانی و مکانی فعلا مقرر شده است که کنگره با حضور نمایندگان استانی همه احزاب، طیف ها و گروه های عضو شورای هماهنگی اصلاحات برگزارشود.

خاتمی تصریح کرد:این کار، حرکت بسیار خوب و مناسبی است که قطعا می تواند برکات بسیاری برای جامعه و کشور داشته باشد. این کنگره در حقیقت میزان الحراره جبهه اصلاح طلبان است. در این کنگره می توان به سطوح مختلفی از راهبرد ها و رویکرد ها و حتی مطالبات جامعه دست یافت. می توانیم با برگزاری این کنگره حتی به شرایط و چگونگی برگزاری یک انتخابات مطلوب نیز دست یابیم.

وی پس از پیشنهاد به اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای تفاهم و همدلی و حضور پررنگ در عرصه سیاسی کشور و برگزاری کنگره ای در شان جبهه اصلاحات به موضوع انتخابات سال آینده پرداخت و شرایط حضور پرشور برای مردم و گروه های سیاسی را برشمرد.

خاتمی با اشاره به وجود احزاب و جریان های دلسوز انقلاب در جبهه اصلاحات گفت: اگر شرایطی که همه گروه ها و دلسوزان که در چارچوب قانون اساسی می باشند و با اصل انقلاب و نظام همسویی دارند بتوانند درعرصه سیاسی کشور فعال باشند مهیا نشود؛ بدون شک انتخابات مطلوبی هم برگزار نخواهد شد. هنگامی که این پرسش مطرح است که آیا اصلاح طلبان که به رغم وجود اصول مصرح قانون اساسی حق برگزاری کنگره و تجمعات دارند؛ می توانند کنگره پیش رو را برگزار کنند یا خیر؟‌ بنابراین برگزاری همین کنگره می تواند خود علامت و نشانه ای ولو کوچک از سوی حاکمیت برای حضور همه سلایق درانتخابات باشد.

وی در ادامه با اشاره به انتشار یافتن بعضی سخنان در تریبون های رسمی و غیر رسمی و اعلام مواضع توسط بعضی ازافراد که ناظر و برگزار کننده بیطرف انتخابات می باشند، افزود: در این موقعیت شاهدیم که جریانات و اشخاصی که دستشان در امر انتخابات باز است؛ مواضعی می گیرند که نگرانی ها را در جمع کثیری از دوستداران و مدافعان انقلاب دوچندان می کنند. امروز حتی ناظران انتخاباتی هم جانبدارانه برخورد می کنند.

خاتمی با ابراز امیدواری برای برگزاری کنگره بزرگ اصلاح طلبان گفت: امیدوارم شرایطی مهیا شود که همه آنهایی که دل در گرو این انقلاب دارند و قلبشان برای نظام و مردم می تپد؛ بتوانند با تمامی قوا درعرصه سیاسی کشور فعال باشند.این کنگره می تواند میزان دلسوزی جبهه اصلاحات نسبت به اصل انقلاب را نیزنشان دهد.

رئیس بنیاد باران در پایان با پیشنهاد به جمع حاضر در خصوص گشودن باب تعامل و گفت وگو با عقلای اصولگرا افزود: باید دل ها التیام پیدا کنند. من معتقدم نباید اصولگرا و اصلاح طلب را به طور مطلق مقابل هم قرار دهیم. در میان اصولگرایان اشخاصی می باشند اندیشمند، دلسوز و مدافع جمهوریت و اسلامیت نظام ؛هرچند که آنها رقیب ما محسوب می شوند اما هر دو دلسوز انقلابیم و باید گفت وگو کنیم و تعامل داشته باشیم.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. محمدرضا:

    فقط خدا به فریاد ایران برسه

    فقط خدا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.