سخنرانی منتشرنشده حاج احمدقدیریان: پرونده ۸شهریور بایدبازشود/ هشدار خویینی‌ها به موسوی درباره عکس‌هایش با ریش تراشیده/گرفتن لانه جاسوسی دست خود امریکایی‌ها بود

 هفته نامه “شما” ارگان حزب موتلفه اسلامی، قسمتی از سخنرانی مرحوم حاج احمد قدیریان را که در سال۱۳۸۹ ایراد شده، به مناسبت چهلمین روز درگذشت آن مرحوم منتشر کرده است.

 

گزیده هایی از این سخنان را می خوانید:

 

 

*آقای موسوی اردبیلی یک روز جمعه‌ای(در جریان فتنه ۸۸) آمد کنار آقا، صبحانه‌ای خورد و شروع کرد مطالبی را گفتن. بعد آقا فرمودند: «اجازه می‌دهید برای شما توضیح بدهم؟» آقا شروع کردند جریان فتنه را از ابتدا توضیح دادن. ایشان گفتند: «خدا می‌داند من نمی‌دانستم. من خبر نداشتم. اینها با من صحبت کردند که من بیایم با شما صحبت کنم و آشتی‌کنانی انجام شود». گفتند: «نمی‌دانستم، من به آنها گفتم مشابه آقا برای رهبری نیست. نمره ایشان ۲۰ است. ما ۱۸ نداریم، ۱۶ نداریم، آمد پایین. تا ۲ هم نداریم» و بعد منقلب شد. آقای موسوی اردبیلی منقلب شد، گفتند: «آقا! کار شما خیلی سخت است. همه اینهایی که با امام بودند، امروز با توجه به منافعشان و رابطه‌های گوناگون همه در مقابل شما ایستادند». آقا فرمودند: «بله، این‌جوری است، ولی ما تکلیف داریم».

 

 

* پرونده ۸ شهریور [انفجار نخست وزیری و شهادت رجایی و باهنر]دست ما بود، ۱۴ نفرشان در اختیار ما بودند و دستگیر شده بودند. توطئه کردند. این توطئه، شب توسط آقای بهزاد نبوی، در خانه آقای خوئینی‌ها بسته شد. آن موقع آقای خوئینی‌ها دادستان بود. بروید حکمش را ببینید که امام چه حکمی به او داد. فرمودند: «من ایشان را نمی‌شناسم، ولی بعضی از کسانی که مورد اعتماد من هستند، توصیه کرده‌اند و ایشان را انتخاب می‌کنم». اینها با هدف جلو آمدند. . پرونده ۸ شهریور خیلی مهم است… اگر بتوانیم چند نفر از اینها را بیاوریم ـ‌که دنبالش هستیم‌ـ پرونده ۸ شهریور باز خواهد شد و آن وقت معلوم می‌شود چه کسانی هستند.

 

 

*بروم در بحث فتنه. اینها از سال ۱۳۷۵ برنامه‌ریزی کردند، خیلی محرمانه و مخفیانه. بحران خیابانی که انجام شده بود، آماده بود که کار تمام شود، عین ۱۸ تیر. تمام اینهایی که امروز متهم جنبش سبز هستند، همه در ۱۸ تیر بودند.  

 

*می‌دانم الان در ذهنتان این سئوال مطرح هست که چرا این ۵ نفر را نمی‌گیرند؟ چرا کروبی، موسوی، خاتمی، خوئینی‌ها و بهزاد نبوی را نمی‌گیرند. آقا فرمودند: «نیازی نیست بگیرید». امام هم در جریان نهضت آزادی و جبهه ملی فرمودند: «اینها را نگیرید. مردم با آنها برخورد می‌کنند، خودشان می‌میرند». همه‌شان مردند. 

 

*آقای میرحسین موسوی و خانمش چند سالی قبل از انقلاب در امریکا بودند، آنجا زندگی می‌کردند. شما می‌دانید کسانی که ریشه درستی ندارند و با هماهنگی‌ای که با آقایانی مثل پیمان و دیگران دارند، طبیعی است که اکثرشان گرایش جدایی دین از سیاست و سکولاریسم دارند.

 

*یک نکته را بگویم، خصوصیت روحی میرحسین را هم می‌گویم. خوئینی‌ها می‌گوید اگر او بعدها در مقابل ما ایستاد، عکس‌هایی که ما از او داریم با آن ریش تراشیده و سیستم کمونیستی و خانمش آن شکلی، ما آن عکس‌ها را در اجتماع پخش می‌کنیم، یعنی اینها برای بعد برنامه‌ریزی دارند که اگر میرحسین موسوی آمد و این کار را کرد، آن وقت اینها آن عکس‌ها را پخش می‌کنند.

 

*اینها در حزب جمهوری، همیشه خودشان را یک سر و گردن از بقیه بالاتر می‌دانستند. اینها با آقای بهشتی درگیر بودند و آقای بهشتی در آن زمان اینها را اداره می‌کرد. اینها با افراد متدین مثل حاج‌آقا عسگراولادی میانه‌ای نداشتند. مگر میرحسین گذاشت ایشان در دولت بماند؟ یا مثلاً آقای پرورش، آقای[مرتضی] نبوی، آقای توکلی و… همه‌شان را با زمینه‌سازی از دولت کنار گذاشت. 

 

*آقای موسوی آدم لجباز، خودمحور و خودخواهی است. اینها اگر این حرف‌ها را پشت سرش می‌زنند، به خاطر این روحیاتش است.

 

*از سال ۱۳۷۵ یعنی ۱۴ سال در برنامه‌های محرمانه‌‌ای که دارند، کار می‌کردند. این‌جوری است. دشمن، مخصوصاً انگلیس که ببینید چه توطئه‌هایی می‌کند و چه رابطه‌هایی را می‌خواهد برقرار کند …همراهان اینها در انگلستان در اتاق فکر هستند، در تمام کشورهای اروپایی جلسه دارند و ارتباطشان در ترکیه است. ما می‌دانیم در ترکیه چه خبر است. آقای خوئینی‌ها مرتباً تردد می‌کند. با دوستانش در آنجا ارتباط دارد، پول‌ها به داخل کشور می‌آید. سران اینها ۵ نفرند. بهزاد نبوی، خوئینی‌ها، کروبی، میرحسین، خاتمی. خیلی تلاش می‌کنند که با آقا دیدار کنند. 

 

*یک اتفاقی که اخیرا افتاد را از تلاش های اینها بگویم؛ به من زنگ زدند که آقای خاتمی و بعضی از این آقایان می‌خواهند به منزل آقای گیلانی بروند، چون عقدکنان نوه آقای گیلانی است. دیدیم اینها می‌خواهند بروند و برای آقای گیلانی برنامه‌ای را درست کنند. آقای گیلانی! مرد انقلاب، زحمتکش، تلاشگر. زنگ زدم به آقای گیلانی. خیلی به من علاقه دارد. زمانی با آقای لاجوردی در کنارش بودیم. خلاصه برنامه‌شان را خنثی کردیم. 

 

*اینها تصمیم دارند که آقای هاشمی را جذب کنند. خیلی تلاش می‌کنند. انواع و اقسام زمینه‌سازی‌ها را می‌کنند برای این‌که آقای هاشمی را جذب کنند. آسیدحسن‌آقا را می‌خواهند جذب کنند. حتماً خواندید که آسیدحسن‌آقا برایشان پیغام داد که نمی‌توانم با شما همراهی کنم. شما معتقد به جمهوری اسلامی و ولی‌فقیه نیستید، من به ولی‌فقیه و جمهوری اسلامی اعتقاد دارم. آقای هاشمی، خوئینی‌ها را می‌شناسد. آن موقع‌ها هم یادم هست که افراد مختلف در صحبت‌هایشان تأکید داشتند که آقای بهشتی می‌فرمودند مراقب این خوئینی‌ها باشید.

 

* ما چهار تا وزیر خارجه داشتیم که از اینها بودند و در جریان فتنه بودند… قطب‌زاده، میرحسین موسوی، سنجابی جزو جبهه ملی، ابراهیم یزدی. 

 

*اصلاً گرفتن لانه جاسوسی دست خود امریکایی‌ها بود، خود امریکا گفته بود . ان‌شاءالله اسنادش خردخرد درمی‌آید. خوئینی‌ها پشت این کار بود. به او گفتند: «به امام اطلاع داده بودی؟» گفت: «نه، اگر به امام می‌گفتیم، می‌گفت این کار را نکنید». بعد امام سوار موج شد.تا آقای بهشتی آمدند و قضیه را جمع کردند.

 

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.