سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ در کرانه باختری: حال زندانیان فلسطینی که دست به اعتصاب غذا زده اند وخیم است

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۲۲
۰۰:۴۴:۰۶٫۲۴
سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ در قدس و کرانه باختری تاکید کرد: زندانیان فلسطینی که دست به اعتصاب غذا زده اند با خطر مرگ قریب الوقوع مواجه هستند.
نادیا دبسی در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی گفت: موضع کمیته بین المللی صلیب سرخ درباره زندانیان فلسطینی که در زندان های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده اند کاملاً روشن است، ما در بیانیه رسانه ای سه روز پیش خود اعلام کردیم با مقامات اسرائیل گفتگوهای طولانی داشته ایم و به آن ها اهمیت احترام به تعهداتی را گوشزد کرده ایم که بر اساس توافقنامه ژنو در مورد کسانی که دست به اعتصاب غذا می زنند پذیرفته اند.
وی ا فزود: ما در بیانیه رسانه ای خود حال شش تن از افرادی را که دست به اعتصاب غذا زده اند وخیم اعلام کردیم. پس از انکه پزشک صلیب سرخ از بیمارستان زندان رمله بازدید کرد مشخص شد که باید برای نجات زندانیان اعتصاب کننده مداخله فوری صورت گیرد و آن ها باید به بیمارستانی منتقل شوند که سطح رسیدگی و درمان مناسب باشد.
دبسی خاطرنشان کرد: ماهیت کار کمیته بین المللی صلیب سرخ این است که به کشورهایی که توافقنامه ژنو را امضا کرده اند تعهداتی را که در چارچوب این توافقنامه پذیرفته اند یادآوری کند.
وی ادامه داد: اسرائیل توافقنامه چهارم ژنو را امضا کرده است این توافقنامه برای همه شهروند فلسطینی در سرزمین های اشغالی حمایت لازم را تضمین می کند از این رو بر اساس این توافقنامه اسرائیل مسوول به عمل آوردن حمایت های لازم از معترضان است این تعهد هم اکنون که زندانیان فلسطینی بیش از هفتاد روز دست به اعتصاب غذا زده اند پررنگ تر است.
نادیا دبسی در پایان تاکید کرد: بازداشت شدگان فلسطینی در خطر مرگ قریب الوقوع قرار گرفته اند و ما این مساله را از همان آغاز اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی به مسوولان اسرائیل گوشزد کرده ایم.
۰۰:۴۶:۰۱٫۰۱

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.