سخنگوی دولت هم آمار واردات ۷۲۰ میلیارد دلاری را رد کرد + جدول

نوبخت صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به آمار واردات سال های ۸۴ تا ۹۱ در مجموع به عدد ۴۱۸ میلیارد دلاری دست پیدا کرد که ۳۰۲ میلیارد دلار با ادعای واردات ۷۲۰ میلیارد دلار برخی از دولتی‌ها فاصله دارد.

شمار مسئولان دولت یازدهم که آمار واردات ۷۲۰ میلیارد دلاری مورد ادعای مسئولان قوه مجریه را زیر سوال می برند، هر لحظه در حال افزایش است. در جدیدترین تناقصی که در خصوص اعلام آمار واردات در دولتهای نهم و دهم اعلام شد، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در جمع خبرنگاران آمار واردات ۸ سال دولتهای نهم و دهم را به شرح زیر اعلام کرد:

منبع: اظهارات سخنگوی دولت

مجموع ارقامی که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای واردات در سالهای ۸۴ تا ۹۱ اعلام کرده است، چیزی در حدود ۴۱۸ میلیارد دلار شده که با رقم ۷۲۰ میلیارد دلاری که دولتمردان بر روی آن اصراردارند، حدود ۳۰۲ میلیارد دلار تفاوت دارد! پیش از مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک و بهزاد شیری معاون این سازمان هم نتوانسته بودند رقم ۷۲۰ میلیارد دلار مورد ادعای مسئولان دولت را ثابت کنند. این مسئله به خوبی اثبات می کند که متاسفانه دولت در توجیه نداشتن برنامه اقتصادی برای اداره کشور، با وجود گذشت دو سال از به دست گرفتن سکان اجرایی همچنان با اطلاعات غلط دادن از آمار دولت قبل به پاک کردن صورت مسئله و فرار به جلو علاقه زیادی دارد. باید منتظر ماند و دید ممتاز نیوز نهادهای مسئول مانند گمرک و سازمان توسعه و تجارت به آمار جدید نوبخت چه خواهد بود و چه توجیهی برای صحبت های سخنگوی دولت خواهند داشت.

منبع: نسیم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.