سخنگوی رزمایش: پیام‌مان برای دوستان، صلح و برای دشمنان اخطار است

۲۵ آبان ،

Amin KHosroshahhi (3 of 9).jpg

سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ گفت: پیام این رزمایش برای دوستان، صلح و برای دشمنان اخطار است.

امیر شاهرخ شهرام، سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ امروز در جمع خبرنگاران با اعلام پایان این رزمایش اظهار داشت: با فرمان فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا امروز(پنج‌شنبه) رزمایش مدافعان آسمان ولایت پایان یافت و مراحل ضد استقرار به عنوان یکی از مراحل مهم و حساس در حال انجام است و قرارگاه پدافند هوایی ارتش توانست به همهی اهداف موردنظر خود در لایه‌های مختلف دست یابد.

وی ضمن ارائه گزارش تفسیریی از رزمایش ۷ روزه مدافعان آسمان ولایت ۴، اظهار داشت: دو سویه بودن این رزمایش همکاری نیروهای مختلف، هماهنگی و همدلی بیشتر نیروهای ارتش و سپاه و استفاده از نیروهای جوان آموزشی، ارزیابی توان و آمادگی فرماندهان و کارکنان در لایه‌های مختلف پدافند هوایی کشور و پشتیبانی مناسب سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف کشوری از مهم‌ترین ویژگی‌های این رزمایش بود.

وی درباره هماهنگی نیروهای ارتش و سپاه در رزمایش مشترک مدافعان آسمان ولایت ۴ اظهار داشت: مشارکت خوبی بین نیروهای ارتش و سپاه برقرار بود، هرچند قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در پیشانی این رزمایش بود، اما نیروهای مختلف اعم از نیروی زمینی و هوایی سپاه و سایر نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران همکاری و همدلی خوبی از خود به نمایش گذاشتند.

سخنگوی رزمایش درباره جایگاه پدافندهوایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان نیز گفت: امروز پدافند هوایی کشور و به طور کلی نیروهای مسلح ایران با تکیه بر دانش و تجهیزات بومی در اوج اقتدار قرار دارد و همواره آماده رزم واقعی است. قرار پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء نیز به عنوان اولین پاسخگو در مقابل هرگونه تهدید و تجاوزی، همواره آماده و دست به ماشه است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تاثیر تحریم‌ها در توان تجهیزت نظامی قرارگاه پدافند هوایی کشور نیز با بیان اینکه تحریم‌ها موضوع تازه‌ای نیست و همواره وجود داشته است، گفت: ما معتقدیم که تحریم‌ها در واقع خدمت به ما بود. ما وقتی سیم‌خاردار وارد می‌کردیم اما سامانه‌های مختلف موشکی، توپخانه‌ای و سایر تجهیزات موردنیاز را متناسب با تهدیدات روز تولید می‌کنیم و همهی اینها با تلاش شبانه‌روزی نیروهای مسلح کشور، صنعت و دانشگاه بوده است. تحریم‌ها در توان پیشرفت قرارگاه پدافند هوایی کارساز نبوده، نیست و نخواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه امنیت پایدار منطقه در گروی ایرانی امن و پایدار است، خاطرنشان کرد: پیام رزمایش مدافعان آسمان ولایت برای دوستان و همسایگان ایران، پیام صلح و دوستی و امنیت پایدار است و برای دشمنان و کسانی که چنگ و دندان به ایران نشان می‌دهند، اخطار است.

به گزارش تفسیری ایسنا، رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ به مدت ۷ روز از روز شنبه ۲۰ آبان‌ماه آغاز شد که چهار روز از آن مرحله اصلی این رزمایش را تشکیل می‌داد. در طول این رزمایش که به صورت دوسویه و با حضور نیروهای زمینی و هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت مشترک برگزار شد، عملیات مختلف آفندی و پدافندی انجام شد.

همچنین در این رزمایش علاوه بر استفاده از تجهیزات مختلف اعم از سامانه‌های موشکی، توپخانه‌ای، راداری و شرکت انواع هواپیماهای جنگنده، بمب‌افکن و شکاری و هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) از سامانه‌های موشکی تازه و بهینه‌سازی شده چون S200، سامانه موشکی برد بلند، یا زهرای ۳، سامانه موشکی برد کوتاه، قادر، سامانه موشکی برد متوسط، سامانه موشکی بهینه شده هاگ، سامانه توپخانه‌ای صافات، سامانه دیده‌بانی هوشمند راصد ۳۲ و سامانه راداری صیاد ۴۰، مورد آزمایش و ارزیابی عملیاتی قرار گرفتند.

در این رزمایش همچنین مسجد علی ابن ابیطالب (ع) در منطقه شرق قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء همزمان با فرا رسیدن ایام محرم‌الاحرام کلنگ‌زنی شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.