سخنگوی وزارت خارجه فرانسه: درحال تهیه مقدمات نشست بغداد هستیم

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، واله رو روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در این نشست با اراده و عزمی جدی برای انجام مذاکرات با ایران حاضر خواهیم شد.

سخنگوی وزارت امورخارجه فرانسه افزود: انتظار می رود ایران به اقدام ملموسی برای ایجاد اعتماد لازم متناسب با قطعنامه های شورای امنیت سازمان و آژانس بین المللی انرژی اتمی، مبادرت کند.

دور دوم مذاکرات ایران و غرب قرار است سوم خرداد ماه آتی در بغداد پایتخت عراق برگزار شود.

ایران و گروه ۱+۵ در دور اول این مذاکرات در استانبول توافق کردند که ان پی تی چارچوب و پایه همکاری ها باشد.

‘سعید جلیلی’ مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران در پایان دور اول مذاکرات در گفت وگو با خبرنگاران گفته بود: تهدید هرگز موثر نبوده و نخواهد بود، در عوض همکاری ممکن است نتیجه دهد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در مصاحبه ای اختصاصی با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان نیز در مورد ابتکارعمل هایی که پیش از اجلاس استانبول درباره آنها سخن گفته بود، گفت: همانطور که من سال گذشته هم اعلام کردم در پایان گفتگوهای استانبول اعلام کردم که ما آماده هستیم که از همین الان هم این گفت وگوها را ادامه دهیم.ما همیشه بیان کرده ایم که از گفت وگو در موضوعات مختلف اما با رویکرد همکاری استقبال می کنیم.

‘ما گفته ایم که ۳۳ سال گذشته نشان داده است که زبان تهدید و راهبرد فشار در برخورد با ملت ایران نتیجه ای ندارد. لذا هرگاه که با رویکرد همکاری وارد گفت وگوها شوند، می توانند نتیجه بگیرند و موفق باشند’.

وی گفت: ما فکر می کنیم مواضع جمهوری اسلامی ایران و رویکرد جمهوری اسلامی ایران یک فرصت بزرگ برای همکاری در موضوعات مربوط به هسته ای است.

در مذاکرات استانبول هر دو طرف ایرانی و پنج به علاوه یک توافق کردند که همچنان به مفاد ان پی تی متعهد بمانند.

اروپام**۱۴۹۵**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۹۶۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.