سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت : فضای مرکز مبادلات ارزی را گسترده تر می کنیم – اخبار اقتصادی

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با علام این خبر گفت : در اولین هفته کاری مرکز مبادلات ارزی، ارزش معاملات به ۳۴ میلیون دلار رسید که رقم قابل توجهی به شمار می رود و از اقبال مشتریان و مشمولان دریافت ارز غیرمرجع خبر می دهد.
سید علیرضا شجاعی با اشاره به این که اولویت اول مرکز مبادلات ارزی، تامین نیاز ارزی مواد اولیه و کالاهای واسطه ای تولیدکنندگان و هدایت نقدینگی به سوی این بخش است گفت : پیش‌بینی می شود تا هفته های آینده مقاومت قیمت ها در بازار آزاد هم شکسته شود.
او تاکید کرد : البته برای جلوه گرشدن مزایای راه اندازی این مرکز و ثمرات ساز و کار جدید ارزی باید صبور بود و فرصت داد.
به گفته شجاعی، هدف اولیه این مرکز جذب تعداد بیشتری از متقاضیان ارز است تا از این طریق تامین مواداولیه و کالاهای واسطه ای سرعت بگیرد و این امر در نهایت به رونق بیشتر تولید و سامان گرفتن بازار ارز منجر شود.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد : در ماههایی که ارز مرجع در اختیار اولویت‌های ۳ تا ۱۰ قرار نمی گرفت گروه بزرگی از واردکنندگان به ناچار نیاز خود را از بازار آزاد تامین می کردند که همین تشدید تقاضا هم در نهایت به یکی از عوامل رشد قیمت ارز منجر می شد.
او تاکید کرد : اما در حال حاضر و در شرایطی که نیاز ارزی اولویت های سه تا پنج در مرکز مبادلات ارز تامین می شود و به تدریج پای دیگر اولویت ها هم به این مرکز باز خواهد شد به نظر می رسد به مرور زمان ارز و قیمت هایش به موضع ثبات باز می گردد.
شجاعی در پایان از اختصاص فضای بزرگتری به مرکز مبادلات ارزی خبر داد گفت : با توجه به استقبال خوب از مرکز و همچنین ایجاد میزهای جدید خدماتی برای برخی دیگر از بانک ها، گمرک و رسانه ،‌این مرکز در همان ساختمان قبلی ولی با وسعت بیشتر به ارائه خدمات خواهد پرداخت و اتاق ملاقات دارندگان و متقاضیان ارز نیز در همان ساختمان استقرار می یابد.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.