سخنگوی پایداری:خوشحالیم جلیلی آمد

۲۳اردیبهشت،

به گزارش ممتازنیوز، سید امیر حسین قاضی زاده در نشست انتخاباتی دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در این نشست به عنوان نماینده کاندید خاصی حضور ندارم و تنها به عنوان سخنگوی جبهه پایداری یکی از جبهه‌های فعال در جریان‌های سیاسی حاضر شده‌ام.

وی با بیان اینکه صحبت از کاندیداها باید به روزهای قانونی تبلیغات موکول شود تا قانونمندی نظام زیر سوال نرود، افزود: جریانات مختلف سیاسی در ذیل نظام جمهوری اسلامی می باشند که با تفاوت دیدگاه و سلیقه‌ها نگاه‌های مختلفی به جریانات اجرایی سیاسی و اجتماعی کشور دارند. اشخاص براساس اینکه به کدام دیدگاه نزدیک‌تر می باشند طرفدار یا مخالف آن جریان فکری می‌شوند.

قاضی زاده خاطر نشان کرد: دو مکتب کلی در دنیا برای اداره جهان وجود دارد، دعوای این دو مکتب بر سر مشروعیت قدرت است. عده‌ای می‌گویند مردم می باشند که دولت را اداره می‌کنند و مجموعه نظام‌های مبتنی بر دموکراسی همین نگاه را دارند. از جمله این مکتب‌ها مکاتب لیبراناسیونالیسم و جامعه بی طبقه لیبرال دموکرات می باشند. اما در نگاه کلان دیگر منشا حق تنها به خدا اطلاق می‌شود و انسان جایگاه خلیفه الله پیدا می‌کند و اگر سلسله‌ای از خلیفه الله هم می‌آیند و دولتی تشکیل می‌دهند موضوع منظور از کسب قدرت آنها پیدا سازی دستورات خدا در جامعه است.

وی در ادامه افزود: موضوع تشکیل جامعه اسلامی خود اسلام است نه فقط مشروعیت بلکه مقبولیت نظام هم در این تشکل‌ها در نظرگرفته می‌شود. برای اینکه بتوانیم جامعه اسلامی داشته باشیم نیازمند دولت اسلامی هستیم، دولتی که موضوع آن اثبات و برقراری احکام اسلام باشد، ما برای تشکیل جامعه اسلامی در جبهه پایداری نگاه کلانی به تشکیل دولت اسلامی داریم و با همین هدف نمایندگان خودمان را برای حضور در رقابت ریاست جمهوری معرفی کرده‌ایم.

قاضی‌زاده در ادامه در رابطه با حضور جلیلی در عرصه انتخابات گفت: در جبهه پایداری و در حضور جلیلی در عرصه انتخابات ممکن است بحث‌های تازه شکل بگیرد. طبق دستور مقام معظم رهبری حضور در انتخابات هم حق و هم وظیفه است. اشخاص متعددی در عرصه انتخابات شرکت کرده‌اند که عضو جریانات مختلف سیاسی می باشند و حتی بعضی از این جریانات تا ۴ نفر کاندید انتخابات ریاست‌جمهوری دارند.

وی افزود: سعید جلیلی چهره و اسطوره‌ای در حوزه گفتمان انرژی هسته‌ای و از کاندیداهای مطرح حزب اللهی‌ها است. ما در جبهه پایداری با هر سه نماینده خود مذاکره کردیم که نظر هر سه نفر مخالف حضور در انتخابات ریاست جمهوری بود. با این حال طبق نظر شورای فقها که به جبهه پایداری ابلاغ شد دوستان احساس تکلیف کردند که به مطالبات اجتماع پاسخ دهند و برای انتخابات ثبت‌نام کنند.

قاضی‌زاده ادامه داد: جبهه پایداری از حضور جلیلی در این عرصه خوشحال است و طی روزهای قبل با بیانیه‌های مختلف این خوشحالی‌ را ابراز کرده است. با این حال طبیعتا تا نظر نهایی شورای نگهبان صبر می‌کنیم تا اگر نمایندگان ما از طرف شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند آرایش دیگری در نمایندگان جبهه ‌دهیم به شکلی که نیروهای حزب اللهی برای انتخاب کاندیدای مورد نظرشان دچار سردرگمی نشوند.

وی همچنین دربارهٔ ثبت‌نام غافلگیر کننده هاشمی رفسنجانی در آخرین روز گفت: هاشمی رفسنجانی هم برای خودش طرفدارانی دارد و از آنجایی که جریان فکری او با اصلاحات یکی شده بسیاری از اصلاح طلبان دوست دارند او را به عنوان رهبر و لیدر جریان اصلاحات معرفی کنند.

وی افزود: به منظور بازگشت هاشمی رفسنجانی به صحنه سیاسی و اثر گذاری در جریان انتخابات دوستان گشتند جایگزینی پیدا کنند و روی چهره‌های مختلفی از جریان اصلاحات دست گذاشتند که در نهایت هاشمی به نمایندگی از انها انتخاب شد.

قاضی زاده ثبت‌نام و اعلام حضور هاشمی رفسنجانی را به عرصه بین المللی هم مرتبط دانست و گفت: این عقبه به عرصه بین المللی و شبکه‌های ماهواره‌ای هم برمی‌گردد که گوشه نگاه‌هایی به تغییراتی که ممکن است به نفع آنها در جریان انتخابات شکل بگیرد، دارند.

منبع: فارس


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.