سخنگوی پوتین : موضع مسکو در قبال مساله سوریه تغییر نمی کند

به گزارش خبرنگار ایرنا، پسکوف چهارشنبه شب در آستانه نخستین سفر خارجی ‘ولادیمیر پوتین’ رییس جمهوری روسیه به فرانسه و آلمان افزود: سیاست خارجی روسیه به طور عام و در موضوع سوریه به طور خاص شفاف، مستمر و متوازن است.

روسیه بر خلاف کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا که سعی دارند از حوادث و مسایل سوریه برای مداخله در امور داخلی این کشور و برای نیل به اهداف سیاسی و ژئوپلیتیک خود سوء استفاده کنند، تلاش می کند تا مسایل این کشور از طریق گفت و گو حل و فصل شود.

‘سرگئی لاوروف’ وزیر امور خارجه روسیه نیز روز گذشته خطاب به کشورهای غربی خواستار رفتار صادقانه بازیگران بین المللی در قبال تحولات سوریه شد تا طرح ‘عنان’بطور کامل اجرا شود.

وی گفت: ما معتقدیم که این امر برای بازیگران دیگر هم باید اصل اول شده و مسایل دیگر باید در درجه دوم اهمیت قرار گیرند.

لاوروف افزود: به مقاصد برخی بازیگران خارجی در مساله سوریه و توقف خشونت ها در این کشور مشکوک هستیم، زیرا اگر اولویت در توقف زد و خوردها و کشتار غیرنظامیان در سوریه باشد، باید در این زمینه به طور عملی تلاش کرد.

وی بدون ذکر نام کشور مشخصی و در حالی که از مواضع کشورهای غربی و برخی رژیم های غربگرای عربی همچون قطر انتقاد می کرد، خاطرنشان کرد: همه بازیگران خارجی باید برای موفقیت طرح عنان موضع واحدی داشته باشند و رفتاری همانند ما برای حل مسایل سوریه در پیش گیرند.

وی افزود: اما متاسفانه در عمل چنین نیست و برخی از بازیگران خارجی تلاش می کنند که گروه های مسلح مخالف دولت سوریه طرح عنان را اجرا نکنند و این رفتار صادقانه نیست.

لاوروف خاطرنشان کرد: آنها باید بین اهداف ژئوپلیتیک خود و حل و فصل سیاسی مسایل سوریه یکی را انتخاب کنند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۵۳۶ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۱۴۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.