سخنگوی کاخ سفید: آمریکا آماده تعامل با ایران بر اساس احترام متقابل است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کاخ سفید جمعه اعلام کرد آماده تعامل با ایران برای برداشتن تحریم‌ها در ازای توافق به حل مناقشات برنامه هسته‌ای ایران است جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت واشنگتن آماده است با ایران بر اساس احترام متقابل تعامل کند

خبرگزاری فارس: کاخ سفید: آمریکا آماده تعامل با ایران بر اساس احترام متقابل است

خبراقتصادی:به گزارش فارس، کاخ سفید امروز، جمعه اعلام کرد آماده تعامل با ایران برای برداشتن تحریم‌ها در ازای توافق به حل مناقشات برنامه هسته‌ای ایران است.

جاش ارنست گفت: «آمریکا آماده است بر اساس احترام متقابل با ایران تعامل کند».

سخنگوی کاخ سفید گفت تمایل دولت ایران برای چانه‌زنی نشانه این است که تحریم‌ها «آسیب‌هایی جدی به اقتصاد آنها وارد کرده و با اعمال فشار بر آنها، ایشان را به میز چانه‌زنی برگردانده است.»

وی اضافه کرد آمریکا همچنان به وارد شدن در مذاکرت دو جانبه با ایران تمایل دارد.

ارنست گفت: «ایرانی‌ها در خلال این مذاکرات فرصت خواهند داشت نشان دهند تمایل دارند به وعده‌هایشان عمل کنند و به جامعه بین‌المللی ثابت کنند که برنامه هسته‌ای آنها صرفاً مقاصد صلح‌آمیز دارد.»

مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۵ (پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت به علاوه آلمان) برای حل و فصل مناقشات مربوط به آنچه کشورهای غربی به آن «نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران» می‌گویند انجام می‌شود.

کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا برنامه هسته‌ای ایران را دارای اهداف نظامی می‌دانند اما این ادعایی است که تهران همواره آن را رد کرده است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در آستانه سفر به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل دو روز پیش با شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا مصاحبه کرد و گفت تهران به هیچ وجه به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست.

رئیس جمهور ایران گفت: « ما هرگز دنبال سلاح هسته ای نبوده، نیستیم و نخواهیم بود. ما صرفا دنبال فناوری های صلح آمیز هسته‌ای خواهیم بود و بنابراین در این زمینه می خواهیم همه جهانیان بدانندکه سلاح هسته ای در دکترین ما جایی ندارد و نخواهد داشت.»

 نشست مجمع عمومی سازمان ملل هفته آینده در نیویورک برگزار می‌شود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.