سخنی با آقایان نادران و زاکانی

سایت سفیرنیوز یادداشت زیر را منتشر کرده است:

حضور مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نشان از عمق بینش سیاسی و درک شرایط زمانی خصوصاً عشق و ارادت و تبعیت از مقام شامخ ولایت و رهبری بوده است، لذا هیچ شخص و گروهی نمی‌تواند این عظمت و شکوه ملت را مصادره به مطلوب نمایند که در کلیت ، آن را باید پیروزی قاطع اصولگرایان دانست اما در این میان آنانی که در گزینش نیروهای اصولگرا مبانی صحیح و قابل‌قبول مردم را نادیده انگاشتند و با مُهر مهر خود و علاقه شخصی و میل جریان خود در شهرستان‌ها و استان‌ها لیست اصولگرایان را ساماندهی نموده‌اند و موجبات تعدد لیست و تفرقه جریان اصولگرایی را فراهم نموده‌اند تا نتیجه آن شود که از مجموعه لیست‌های رسمی اصولگرایان فقط ۳۰ درصد مورد اقبال مردم قرار گیرند . چه شده است که به جای پاسخگویی به این اوضاع پس از انتخابات به فکر وحدت جریان اصولگرایی افتاده‌اند و می‌خواهند ۷۰ درصد دیگر اصولگرایان را با تحکم و فضاسازی برای رسیدن به اهداف شخصی و جناحی خود همراه کنند که در اینجا لازم می‌دانم در پاسخ به سخنان اخیر برادر خوبم جناب آقای دکتر نادران نکات ذیل را متذکر شوم:
۱- برادر خوب و گرامی؛ آیا جنابعالی نمی‌دانید که بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان اصولگرای منتخب مجلس نهم کسانی هستند که در هیچ‌کدام از لیست‌های اصولگرایان به‌دلایل اعمال‌سلیقه چند نفر قرار نگرفته‌اند و الان که مورد اقبال مردم قرار گرفته‌اند، داعیه‌دار آنان هم شده‌اید؟ آیا این به معنای ناکارآمدی و خاتمه کار آن جریان‌های اصولگرای صاحب لیست و فراکسیون در مجلس نیست؟ آیا وقت آن نرسیده است که اندیشه‌های نو و افکاری معتدل و جدا از افراط و تفریط جریان اصولگرایی که مورد تأیید اکثریت آرای مردم و اصولگرایان می‌‌باشد را در دست گیرد و از جریان‌هایی که کل اعضای آن به عدد انگشتان دست هم نمی‌رسد، حساب خود را جدا کند؟
۲- جناب آقای نادران چرا اصولگرایان مستقل از لیست‌ها و حتی افرادی از لیست‌ها که فکر شما و عقیده شما را باور ندارند، مجبورند که زیر بلیت شما چند نفر که خود را داعیه‌دار جریان اصولگرایی می‌دانید، قرار دهند و هر اقدام خودجوش این عدد بزرگ از منتخبان را با شلاق کلمات و عبارات اقتدارگرایانه مورد هجمه قرار می‌دهید. به جای عذرخواهی از آن اقدام نامقبول و جا ماندن از اندیشه و انتخاب مردم، جنابعالی و دوستان شما، امروز داعیه‌دار وحدت و نگران تفرقه‌ای هستید که در مجلس هشتم هیچ‌گاه فراکسیون شما تحت آرم و جریان سیاسی خود در مجلس نتوانست حتی یک کرسی را با رأی نمایندگان به خود اختصاص دهد.
۳- نشست اصولگرایان و اعلام موجودیت رهروان ولایت که با حضور بیش از ۱۷۰ نفر از منتخبینی که با تکمیل فرم عضویت و امضای آنان رسماً اعلام گردید طلیعه‌ای است جهت تشکیل فراکسیون فراگیر می‌باشد لذا بار دیگر تأکید می‌نمایم شایسته است فراکسیون‌هایی صاحب لیست که نتوانستند وحدت اصولگرایان را فراهم سازند و نتیجه اقدامات خود را متوجه شده‌اند، اتمام کار خود را اعلام و با پیوستن به این مجموعه بزرگ در تحقق تشکیل مجمع بزرگ اصولگرایان کمک کنند.
۴- شخصیت‌های بزرگ جریان اصولگرا از جمله آقایان دکتر لاریجانی و دکتر حداد عادل از سرمایه‌های بزرگ سیاسی کشور محسوب می‌شوند که خوشبختانه هر دو بزرگوار تجربه اداره مجلس را در دوره هفتم و هشتم برعهده داشته‌اند و در صورت نامزد شدن نمایندگان با شناختی که از توانایی آنان دارند و آشنایی که پیدا خواهند کرد، به یکی از آنان رأی خواهند داد. دیگر نیازی به فضا‌سازی و جنجال و تخریب علیه یکی از آنان نیست. این کار در شأن نمایندگان هم نمی‌باشد. مگر قرار است منتخبان ملت از حرف‌وحدیث و تحلیل و جوسازی‌های رسانه‌های در اختیار شما رئیس انتخاب کنند که اینگونه خلاف اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای به تخریب می‌پردازند.
جنابعالی خوب می‌دانید: اولاً انتخاب هیأت‌رئیسه از مقولاتی نیست که از بیرون هدایت شود. ثانیاً: این که رسانه‌ها بر له و یا علیه کسی سخن‌پراکنی کنند، توهین به شعور نمایندگانی است که می‌خواهند در داخل مجلس رئیس و یا هیأت‌رئیسه را انتخاب کنند.
۵- سایت جهان‌نیوز متعلق به فراکسیون جنابعالی مدعی شد که افراد حاضر در مجمع فراکسیون رهروان ولایت با دعوت یکی از حامیان مرحوم کردان که نوعاً از منتخبان شمال کشور و از مدعوین هیأت مؤتلفه بوده‌اند، شرکت داشته‌اند که در پاسخ باید بگویم:
۱- آن موقع که در خط مقدم مقابله با جریان اصلاح‌طلبان دکتر علی لاریجانی و مرحوم علی کردان بوده‌اند، جنابعالی و رفقای شما در حال تحصیل دکترا بوده‌اید، امروز که اقلیت ناچیزی از آنان (که به ۱۰ نفر هم نمی‌رسد) به مجلس راه یافته‌اند آیا آنان هم حق رأی دارند یا نه؟ اگر بخواهند به کاندیدای ریاست مورد نظر جنابعالی رأی دهند هم این‌گونه تشویش اذهان می‌فرمایید؟
۲- فراکسیون رهروان ولایت ان‌شاء‌الله در طول ۴ سال در تمام امور مربوط به وظایف نمایندگی با ظرفیت بالایی که ایجاد خواهد کرد، نقش‌آفرین خواهد بود.
۳- برادر عزیز اگر شرکت‌کنندگان در مجلس رهروان ولایت از شمال کشور و از هیأت مؤتلفه بوده‌اند که به‌زعم شما ناچیزند، چرا این همه سخنرانی – قلم‌فرسایی و هجمه و تخریب را در پیش گرفته‌اید.
۶- به جنابعالی توصیه برادرانه‌ای دارم؛ برای نمایندگان حرمت حق انتخاب را قائل باشید و به رسانه‌های همسو توصیه بفرمایید که رئیس مجلس در مجلس و توسط نمایندگان انتخاب می‌شود و همراه شدن با خواست اکثریت نمایندگان عین وحدت است ولاغیر.

۱۷۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.