سدیم بسیار در رژیم غذایی کودکان نوپا خطرناک است!

۸فروردین ۱۳،

امروزه اغلب مواد غذایی و نیز تنقلات به صورت بسته بندی عرضه می شوند و والدین نیز آنها را خریداری می کنند ولی باید در انتخاب و مصرف این مواد به ویژه برای کودکان نوپا بسیار دقت نمود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران و به نقل از ساینس دیلی ،مصرف سدیم برای رشد کودک سالم بسیار لازم و مفید است و سبب افزایش ایمنی بدن و تنظیم سوخت و ساز و کمبود آن سبب بیماری های متعددی می گردد  اما مصرف بی رویه آن نیز سبب عوارض نامطلوبی در آینده کودک سالم که نیاز دارویی به سدیم ندارد می گردد، مانند ابتلا به فشار خون بالا و یا بیماری های قلبی عروقی .

گفتنی است به سبب وجود سدیم در اغلب خوراکی ها و حتی مواد مکمل تغذیه برای کودکان می بایست والدین سعی نمایند تا خوارکی ها یی را خریداری کنند که میزان مناسب سدیم در آن باشد و نیز میزان سدیم دریافتی کودک خود در هر روز را در نظر داشته باشند تا از حد مجاز فراتر نرود.

والدین می توانند اطلاعات مربوط به عناصر تشکیل دهنده مواد غذایی را در پشت جعبه این مواد ملاحظه کنند و با نظر پزشک اطفال میزان دقیق سدیم مورد نیاز کودک خود را محاسبه کنند تا کودک در آینده دچار عوارض ناخواسته در اثر ازیاد مصرف سدیم نشود./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.