سد تالوار زنجان آماده آبگیری است

پنجشنبه ۱ تیر – ۰۱:۳۸:۰۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: سد تالوار با ۸۷ درصد پیشرفت در عملیات اجرایی، آماده آبگیری است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، “امیر حمیدنیا” در جریان بازدید نمایندگان مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از عملیات اجرای سد تالوار، اظهار داشت: عملیات اجرایی بدنه سد از سال ۸۲ آغاز شده و در زمان حاضر، ساختمان سد ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده آبگیری است.
وی هدف از اجرای سد تالوار را افزایش سطوح زیر کشت و تولید محصول های کشاورزی، اشتغال زایی و پیشگیری از مهاجرت های بی رویه روستاییان اعلام کرد و گفت: اهداف دیگر سد تالوار شامل توسعه صنایع وابسته به کشاورزی، افزایش درآمد متوسط کشاورزان و ایجاد شرایط توسعه و رشد بخش های مختلف اقتصادی منطقه است.
وی خاطرنشان کرد: گنجایش مخزن سد تالوار ۵۰۰ میلیون مترمکعب و حجم آب تنظیمی آن ۲۱۵ میلیون متر مکعب و ارتفاع سد از پی ۸۸ متر است.
حمیدنیا افزود: با احداث و تکمیل سد تالوار، آب ۳۲ هزار هکتار از زمین های دیم استان های زنجان و کردستان تامین می شود ضمن آنکه سالانه ۹۸/۵ میلیون مترمکعب آب مشروب شهرهای همدان، قروه و شهرستان خدابنده از آب این سد تامین می شود.
وی با بیان اینکه تاکنون برای اجرای این طرح ۱۰۵ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت:‌ اعتبار سال جاری سد تالوار ۳۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.
به گفته وی، اشتغالزایی این طرح به طور مستقیم و غیر مستقیم ۲۰ هزار نفر خواهد بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان همچنین اظهار داشت: اجرای سامانه انتقال آب و فاز نخست شبکه های آبیاری و زهکشی سد از تیرماه سال ۸۸ آغاز شده و در حال احداث است.
وی افزود: هم اکنون پیشرفت فیزیکی خط انتقال ۵۲ درصد بوده و اعتبار سال جاری شبکه های آبیاری و زهکشی آن ۲۱۲ میلیارد ریال پیش بینی شده است.
در جریان این بازدید، “محمد اسماعیلی” نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از عوامل اجرایی سد تالوار، اظهار داشت: سد تالوار یکی از طرح های مهم آبی شمالغرب کشور است که با تکمیل شدن این سد، بخشی از آب مورد نیاز سه استان زنجان، کردستان و همدان تامین خواهد شد.
وی افزود: این سد به لحاظ افزایش تولید در بخش کشاورزی نقش اساسی دارد و بستر مناسبی برای رشد و توسعه سه استان غرب کشور است.
” محسن علیمردانی” نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: مهمترین اولویت نمایندگان زنجان توسعه زیرساخت ها ازجمله تامین آب در بخش های مختلف است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۱۱۳۳۸۰۶۱۲۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.