سرآشپزها؛ سربازان جدید وزارت خارجه آمریکا

ap7-1.jpg

وزیرامور خارجه آمریکا از تمامی سرآشپزهای این کشور خواست تا برای ارائه یک منوی جدید که باب میل خارجی‌هاست به کاخ سفید بیایند؛ امری که به تلاش واشنگتن برای تاثیرگذاری بر روابط دیپلماتیک تعبیر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، بیش از ۸۰ سرآشپز نمونه از سراسر آمریکا برای حضور در “موسسه سرآشپزهای آمریکا” دعوت شده‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا قصد دارد تا از این سرآشپزهای نمونه برای پخت غذاهایی برای رجال سیاسی خارجی که به آمریکا سفر می‌کنند، کمک بگیرد تا غذاهایی باب میل این افراد سرو شود.

کاپریشیا پناویک مایشان، رئیس تشریفات وزارت خارجه آمریکا گفت: این همکاری جدید دیپلماتیک در زمینه آشپزی، بخشی از فلسفه هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا در استفاده از هر وسیله دیپلماتیک برای دسترسی به اهداف مشخص در زمینه روابط سیاسی با سایر کشورها محسوب می‌شود.

کلینتون

این برنامه جدید، که پیشتر مورد آزمون و خطا قرار گرفته، جایگزین منوی قدیمی و پخت غذاهای فرانسوی می‌شود که برای مهمانان خارجی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

به عنوان مثال، در جریان سفر ماه فوریه “شیجین پینگ” معاون رئیس جمهوری چین به آمریکا، رئیس بخش تشریفات وزارت خارجه این کشور از یک سرآشپز چینی ـ آمریکایی دعوت کرد تا تهیه غذا برای را برعهده بگیرد.

همچنین در جریان سفر دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس به آمریکا که ماه مارس سال جاری صورت گرفت، از یک آشپز انگلیسی تبار مستقر در آمریکا کمک گرفته شد.

کاپریشیا پناویک مارشال، در ادامه اعلام کرد که به مهمانداران خطوط هوایی آمریکا پیشنهاد شده تا در طول مسیر برای مهمانان و رجال خارجی چای یا میان وعده‌هایی متعلق به کشورهایشان سرو شود که این اقدام می‌تواند به خودی خود باعث جلب رضایت و آرامش آنان شود.

علاوه بر این سرآشپزهایی که در تهیه غذا و منوی جدید دیپلماتیک شرکت دارند عنوان “سرآشپزهای ایالتی” لقب می‌گیرند.

یکی از این سرآشپزها درباره این برنامه جدید دولت آمریکا گفت، این اقدام از سوی وزارت امور خارجه آمریکا باعث تقویت روابط دیپلماتیک میان واشنگتن به عنوان میزبان و رجال سیاسی از کشورهای دیگر می‌شود. این اقدام به سایر کشورها نشان می‌دهد که غذای آمریکایی‌ها چیزی فراتر از هات داگ و برگرهاست!

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.