سراج اواخر شهریور به کرمانشاه باز‌می‌گردد

به گزارش خبرنگار مهر،حسام‌الدین سراج در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: کنسرتی از ۲۸ تا ۳۰ شهریور در کرمانشاه برگزار خواهیم کرد که در قالب جشنواره موسیقی مقاومت خواهد بود.

این هنرمند موسیقی با اشاره به برگزار نشدن کنسرت قبلی وی در تیر ماه سال گذشته در کرمانشاه گفت: امیدوارم آن اتفاق دیگر تکرار نشود و بتوانیم در شهر کرمانشاه اجرا داشته باشیم.

وی افزود: آن روزها هرگز از یادم نخواهد رفت زیرا با وجود اینکه زحمات زیادی برای آن کنسرت کشیدیم و اتفاقا یک کنسرت خیریه بود بنا به دلیلی نامعلوم و از روی خودسری یک سری افراد و بدون اجازه ارشاد کنسرت ما لغو شد.

سراج و گروهش در قالب برنامه‌های جشنواره موسیقی مقاومت به کرمانشاه خواهند رفت و به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
همچنین سراج به همراه گروه بیدل برای حمایت از زلزله‌زدگان آذربایجانی در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

حسام‌الدین سراج  درباره کنسرتی که در تالار وحدت برگزار خواهد کرد و طبق اعلام قبلی قرار است عواید آن به نفع زلزله زدگان آذربایجان شرقی صرف شود، گفت: در این کنسرت گروه بیدل بنده را همراهی خواهند کرد.

کنسرت قبلی سراج قرار بود طی شب های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ تیر ماه به همت جمعیت دانشجویی خیریه امام(علی) در کرمانشاه برگزار شود. بلیت های این کنسرت نیز فروخته شده بود و اولین شب اجرا این کنسرت بود. افرادی که بلیت این کنسرت را در دست داشتند به تالار انتظار محل برگزاری این کنسرت مراجعه کرده بودند، اما عده‌ای ناشناس با تجمع مقابل این تالار، مانع از حضور مردم شدند و بالاخره پس از گذشت مدتی از سوی مسئولین اعلام شد برگزاری این کنسرت در امشب و شب های آتی لغو شده و افرادی که بلیت تهیه کرده اند از روز یک شنبه با مراجعه به مکان هایی که بلیت کنسرت را تهیه کرده اند، می توانند مبالغ پرداختی را پس بگیرند.

مدیر برگزاری ان برنامه در آن زمان گفت که برگزاری کنسرت کاملا قانونی بود و از ارشاد مجوز داشت. در پی این اتفاق دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به محکوم کردن اقدام گروههای خودسر در ممانعت از برگزاری کنسرت گروه بیدل به خوانندگی حسام الدین سراج در کرمانشاه بسنده کرد.

به دنبال لغو کنسرت حسام الدین سراج در کرمانشاه به دلیل مزاحمت برخی افراد خودسر، سرپرست دفتر موسیقی ارشاد با ارسال نامه ای به خبرگزاری مهر ضمن محکوم کردن مزاحمتهای صورت گرفته در برگزاری این کنسرت چنین آورد: “نظر به اتفاقات و مزاحمتهایی که توسط جمعی از افراد خودسر در محل برگزاری کنسرت گروه “بیدل” در شهر کرمانشاه ایجاد و در نهایت به عدم برگزاری کنسرت موسیقی گروه مذکور منجر شده است دفتر موسیقی ضمن محکوم کردن این اقدام ‌حمایت خود را از برنامه های موسیقایی دارای مجوز در سراسر کشور اعلام کرده و از نهادهای مسئول انتظار دارد با انجام وظایف قانونی خود‌ مانع از اقدامات غیرقانونی و خودسرانه ‌ای شوند که باعث تضعیف فعالیتهای اصیل فرهنگی شده و ناآگاهانه زمینه را برای رونق بازار آثار غیرمجاز و غیر فرهنگی فراهم می‌کنند”.

و اما بعد از گذشت یک سال باز هم سراج و گروهش به کرمانشاه خواهند رفت و در این شهر به اجرای برنامه خواهند پرداخت. تنها به این امید که خاطره آن روزها از ذهن خودشان و دوستداران هنر در شهر کرمانشاه پاک شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.