سرانجام پروژه «میام ،نمیام» خاتمی به کجا ختم می‌شود؟

۱۰م دیماه ،

آنچه دراین هفته ها بشکلی هدفمند کانون فعالیت های برخی از رسانه ای کشور قرار گرفته بحث «آمدن یا نیامدن محمدخاتمی» در انتخابات پیش رو است، موضوعی که صبغه ی آن به یازده سال پیش برمی گردد و بانیان فتنه ۸۸ اتخاذ آن درشرایط موجود را برای موفقیت در انتخابات ۹۲ تاثیرگذار می دانند.

هرچند اغلب کارشناسان و تحلیلگران حضور خاتمی در انتخابات یازدهم را با توجه به عملکرد وی در غائله ۸۸ بعید می دانند اما شخصیت های برجسته جریان دوم خرداد درکنار رسانه هایشان سعی دارند با شگردهای مختلف فیلم نامه «آمدن یا نیامدن خاتمی» راکه طراوت و تازگی لازم را ندارد برای سومین بار به روی پرده بیاورند.

این سناریو قدیمی در آستانه انتخابات دوره دوم ریاست جمهوری خاتمی درسال۸۰ عیناً تکرار شد و پس ازچند ماه نهایتا با پیام دراماتیک و احساسی اعلام حضور خاتمی در انتخابات به پایان رسیده بود.

ماهها قبل از انتخابات سال۸۸ خاتمی به همین شیوه والبته با ظاهری متفاوت تر و در قالب «خاتمی یا میرحسین» روی آورد؛ و در حالیکه بیشتر کارشناسان و تحلیلگران درهمان سال حضور خاتمی در انتخابات دهم را قطعی و تمام شده می دانستند و شواهدی از قبیل راه اندازی ستادها و گروه های تبلیغاتی وی را دلیل محکمی بر ادعای خود می دانستند ناگهان رئیس جمهور ۸ ساله ی جریان مدعی اصلاحات صحنه را برای حضور میر حسین خالی کرد و مشغول تبلیغ برای رای آوری اول وزیر دوران جنگ شد.

درسال ۸۴ هم چه بسا اگر ماده وتبصره های قانون اساسی دست خاتمی را باز می گذاشت، این بازی به شکل «خاتمی یا معین» نشان داده می شد.

یازده سال از اولین باری که مجمع روحانیون این نسخه را برای رای آوری نامزدهای دوم خردادی پیچید می گذرد و امروز درآستانه ی انتخابات ۹۲ بازهم در صدر برنامه های این مجمع سیاسی قرار گرفته تا بلکه منفذی باشد برای برگشتن به حاکمیت.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.