سرانه فضای سبز شهروندان غرب تهران به ۲۵ متر رسید

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه ۵ گفت: با تلاش مدیران شهری و با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل موجود در منطقه، سرانه فضای سبز شهروندان از ۱۷ متر به ۲۵ متر افزایش یافته است.

مرتضی آدینه درگفتگو با خبرنگار اجنماعی باشگاه خبرنگاران افزود: منطقه ۵ چه به لحاظ وسعت و چه به لحاظ منابع طبیعی پتانسیل مناسبی برای ایجاد فضای سبز دارد اما درگذشته از فقر فضای سبز رنج می برد و شهروندان منطقه به فضای سبز مناسب و کافی دسترسی نداشتند.
معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه ۵ تصریح کرد: از سه سال گذشته گام های بلندی برای توسعه هرچه بیشتر فضای سبز برداشته شده است که یکی از اقدامات صورت گرفته احداث بوستان جوانمردان است که بهره برداری از فاز اول این بوستان نقش مهمی در افزایش سرانه فضای سبز منطقه داشت.
وی اضافه کرد: بوستان جوانمردان درسه فاز طراحی شده است که با بهره برداری از فاز ۲ و ۳ در آینده نزدیک، مجددا سرانه فضای سبز افزایش قابل توجهی پیدا می کند.
معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه ۵ درپایان خاطرنشان کرد: ایجاد فضای سبز عمودی نیز می تواند در کاهش آلودگی هوا و هم ایجاد زیبایی بصری موثر باشد، که در این زمینه نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته است./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.