سرانه فضای ورزشی دانشگاه‌ها ۹۸ صدم مترمربع است

۳۱فروردین۱۳،

20-427.jpg

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با اشاره به سرانه ورزشی دانشگاه‌های کشور، گفت: سرانه متوسط فضای ورزشی دانشگاه‌های کشور ۹۸ صدم متر مربع است.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر مجتبی بذرافشان در مراسم افتتاحیه استخر سرپوشیده دانشگاه ارومیه، با بیان اینکه تربیت‌بدنی دانشگاه‌های سراسر کشور در چهار سطح ارزیابی شده‌اند، اظهارکرد: تربیت‌بدنی دانشگاه ارومیه تا سال ۱۳۸۸ در سطح دو قرار داشت، اما طی سال‌های قبل با توجه به پیشرفت‌های این دانشگاه و افزایش شاخص‌های ورزشی آن، تربیت‌بدنی این دانشگاه به جایگاه سطح یک کشور ارتقاء یافته است.

وی با بیان اینکه سرانه متوسط فضای ورزشی دانشگاه‌های کشور ۹۸ صدم متر مربع است، اظهارکرد: دانشگاه ارومیه ۱/۲ مترمربع سرانه را برای دانشجویان ایجاد کرده است که با افتتاح استخر سرپوشیده، این سرانه افزایش می‌یابد و این موضوع سبب افزایش مراودات ورزشی فرهنگی دانشگاه با دانشگاه‌های کشورهای همجوار می‌شود.

بذرافشان افزود: احداث استخر یکی از سازه‌های ورزشی بسیار پرهزینه برای دانشگاه‌ها است، ضمن اینکه مدیریت نگهداری و حفظ کیفیت آن نیز با اهمیت‌تر از ساخت استخر است به طوری که گاهی مدیریت نگهداری آن به بخش خصوصی واگذار می‌شود و دانشگاه‌ها با توجه به توان و تخصصی که دارند بهتر از بخش خصوصی می توانند این مکان‌های ورزشی را مدیریت کرده و از تخریب سریع آن جلوگیری کنند.

همچنین، در ادامه این مراسم، حسن صدقی رییس دانشگاه ارومیه، مکان‌های ورزشی را محفلی برای تربیت فرهنگی دانشجویان عنوان کرد و گفت: با توجه به نزدیکی و صمیمیتی که در محیط‌های ورزشی بین اساتید و دانشجویان ایجاد می‌شود ، اعضای هیات علمی می‌توانند بیشترین و بهترین تاثیرات فرهنگی را در بین دانشجویان ایجاد کنند.

همچنین در پایان این نشست، از هفت نفر از مسئولین یازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر سراسر کشور که در تابستان سال ۹۱ در دانشگاه ارومیه برگزار شده بود، تقدیر شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.