سران جریان انحرافی جایگاهی در ریاست‌جمهوری ندارند

۳۱اردیبهشت،

“عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی” گفت: کسی که جزو سران گروه موسوم به انحرافی است و سابقه رجل‌سیاسی هم به او اطلاق نمی‌شود، نمی‌تواند در جایگاه ریاست‌جمهوری قرار بگیرد.

 هادی‌آجیلی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران ، در ارتباط با تمکین قانون از سوی کاندیداهای ریاست‌جمهوری اظهار‌ داشت: بودن قانون ناقص از بی‌قانونی بهتر است وجریانات‌سیاسی کشور باید به قانون تمکین کنند حتی اگر  قانون را در ذهن خود ناقص بدانند. 
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به لزوم وجود شورای نگهبان بعنوان یک نهاد نظارتی، در کشور گفت: اکثر کشورهای دموکراتیک در دنیا همانند ایران اینگونه نهادها را به عنوان یک ارگان اساسی و منطقی با اسامی دیگری مثل دادگاه فدرال، دادگاه قانون‌اساسی در اختیار دارند.

وی با اشاره به اعتراض کاندیداها در صورت رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان تصریح کرد: در روند تعیین صلاحیت‌های ریاست‌جمهوری مسیر قانونی برای اعتراض وجود ندارد و تغییر این رویه تنها با اعلام حکم‌حکومتی قابل احراز است.
 
آجیلی با اشاره به اینکه شورای نگهبان از مدت‌ها قبل جریانات و اشخاص سیاسی که احتمال حضورشان می‌رفت را تحت نظارت خود داشته، گفت: شورای‌ نگهبان بعد از بررسی کاندیداها، نتیجه‌اش را طبق قانون به مردم اعلام کرده و طیق قانون دیگر جای هیچگونه اعتراضی برای کاندیداهای رد صلاحیت شده وجود ندارد.
 
وی افزود: شورای‌ نگهبان دلایل خود را برای رد صلاحیت کاندیداها را رسانه‌ای نمی‌کند و برخی که جزو سران گروهی موسوم به انحرافی در جامعه می باشند و سابقه رجل‌سیاسی بودن را هم ندارند باید به این مسئله آگاه باشند که نمی‌توانند در جایگاه ریاست‌جمهوری قرار بگیرند.
 
آجیلی با اشاره به اینکه مشایی و احمدی‌نژادبرای ادامه راه خود  به دنبال حکم حکومتی می باشند، بیان داشت: اینها سعی کردند که قبل از اعلام کاندیداهای احراز صلاحیت شده، پیشنهاد رهبری را بگیرند اما ایشان از قبل به صورت علنی اعلام کرده بودند که شورای‌نگهبان باید روند قانونی را طی‌ کند و اساسا هیچ وقت له یا علیه کسی پیشنهاد‌ای به شورای‌ نگهبان انجام نمی‌دهند.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: رهبری هرگز نسب به حضور کاندیدایی سلبا و ایجابا نظری مبنی بر حمایت از او نداشته‌اند و هر کس همچین ادعایی داشته، کاملا دروغ و کذب است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.