سران عرب و آمریکا برای گفتگو با ایران با هم رقابت می کنند

  • کد مطلب : ۴۲۵۷۰ |
  • تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند, – ۰۳:۳۱ |
  • نسخه کامل |
  • ارسال توسط خبرنگار اخبار سیاسی ممتاز نیوز

«ایران با ایستادگی در مقابل تحریم و برگزاری مانورهای نظامی و نهراسیدن از ناوهای هواپیمابر آمریکا توانست این کشور را به زانو درآورد به طوری که آمریکا به ایران به عنوان ابرقدرت اذعان کرد و برای حفظ آبروی خود در منطقه در پی مذاکره با ایران برآمد و اعراب را در حساس ترین شرایط کنار زد.»

رقابت سران عرب و آمریکا برای گفتگو با ایران

به گزارش ممتاز نیوز، روزنامه رای الیوم نوشت: «”ناصر جوده” وزیر امور خارجه اردن در خلال سفرش به تهران به مقامات ایرانی پیشنهاد داده تا مذاکراتی موسوم به «گفتگوهای ایرانی-عربی» در اتحادیه عرب برگزار شود. وی در این دیدار که اولین سفر یک وزیر امور خارجه اردن پس از ۸ سال به تهران بود، تاکید کرد که گفتگو با برادران ایرانی درباره مسائل منطقه از نظر ما امری مهم است.»

به گزارش جام نیوز این روزنامه در ادامه نوشت: «اعراب با همپیمان شدن با اسرائیل راه به جایی نبردند و آمریکا آنها را نامید کرد و با کنار زدنشان با ایران از در مذاکره آمد. ایران علی رغم فشار اقتصادی و سیاسی با روسیه و چین همپیمان شود و بر کشورهای عربی مسلط و به ابرقدرت تبدیل شد. همین مسئله باعث شد تا آمریکا مقابل ایران زانو بزند چرا که ایران بعد از رفع تحریم ها قدرتش دوچندان خواهد شد.»

این روزنامه در ادامه افزود: «ایران با ایستادگی در مقابل تحریم و برگزاری مانورهای نظامی و نهراسیدن از ناوهای هواپیمابر آمریکا توانست این کشور را به زانو درآورد به طوری که آمریکا به ایران به عنوان ابرقدرت  اذعان کرد و برای حفظ آبروی خود در منطقه در پی مذاکره با ایران برآمد و اعراب را در حساس ترین شرایط کنار زد.»

این روزنامه در ادامه نوشت: «سران عرب سعی دارند قبل از آنکه آمریکا به ایران روی آورد آنها به گفتگو با ایران وارد شوند. کشورهای منطقه به این نتیجه رسیده اند که آیت الله خامنه ای در حال چیدن ثمره های راهبرد خود در منطقه است به گونه ای که به طراح حکومت های منطقه تبدیل می شود و اگر سران عرب دست پیش نگذارند آمریکا فرصت های مهمی را از آنها خواهد گرفت.»

این روزنامه در پایان افزود:«ایران هیچ ضرری ار توافق هسته ای نخواهد کرد. این کشور در کنار داشتن اورانیوم غنی شده و ۲۰هزارسانتریفیوژ و همچنین داشتن دانشمندان و مغزهای متفکر هسته ای هر گاه که اراده کند می تواند فعالیت های هسته ای خود را از سر بگیرد و نسبت به ساخت بمب اتم وارد عمل شود.»

باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.