سربازان آمریکایی قرار است با این ابزارها از دیوار صاف بالا بروند/ گزارش تصویری

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/26-2-1391/IMAGE634727701558938510.jpg تیم‌های دانشجویی گوناگونی در رقابت‌های آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا که برای انتخاب مؤثرترین شیوه ممکن برای بالا رفتن سربازان از سطوح عمودی برگزار شد شرکت کردند. آنها می‌بایست ابزارهایی را طراحی می‌کردند که هر سرباز بتواند با استفاده از آنها به سرعت و ایمن از سطوح عمودی بالا برود.

/Images/News/Larg_Pic/26-2-1391/IMAGE634727703867430565.jpg تیم دانشگاه یوتا که موفق شد مقام اول این رقابت ها را کسب کند.

/Images/News/Larg_Pic/26-2-1391/IMAGE634727703047493125.jpg تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت می‌بایست موفق به ساخت ابزاری می‌شدند که فرد بتواند به کمک آن سریع‌تر و با استفاده از نیروی جسمانی کمتری نسبت به روش‌های دیگر سطح عمودی مرتفع‌تری را بالا برود. علاوه بر این این ابزارهای کمکی می‌بایست در دفعات متعدد قابل استفاده باشند و به فرد اجازه دهند در حین صعود تغییر مسیر دهد.

/Images/News/Larg_Pic/26-2-1391/IMAGE634727703038601109.jpg برای قرار دادن پاها نیز دو رکاب از جنس فایبرگلاس در نظر گرفته شده و شکل حرکت فرد بسیار شبیه به شیوه حرکت او هنگام بالا رفتن از نردبان است. تی.جی مورتون که رهبری این تیم را به عهده داشته می‌گوید: «تنها نکته حائز اهمیت اینست که فرد یاد بگیرد به خوبی وزن خود را هنگام بالا رفتن توزیع کند».

/Images/News/Larg_Pic/26-2-1391/IMAGE634727703028773092.jpg دستگاه کمکی صعود دانشجویان دانشگاه یوتا که انرژی مورد نیاز آن توسط هفت باتری پلیمر- لیتیوم تأمین می‌شود از دو موتور تشکیل شده که با مکش هوا و به کمک پروانه سه‌مرحله‌ای خود امکان اتصال دسته‌هایی را که سرباز در دست دارد به دیوار فراهم خواهد کرد.

/Images/News/Larg_Pic/26-2-1391/IMAGE634727701599498581.jpg همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید ابزار ساخته شده توسط دانشجویان دانشگاه بریگهام یانگ از یک لوله هوای فشرده برای پرتاب قلاب آن به بالاترین قسمت ساختمان یا دیوار و یک دوار موتوری برای بالا کشیدن سرباز تشکیل شده که با فشار دکمه آن می‌تواند در هر دقیقه ۹ متر حرکت کند.

/Images/News/Larg_Pic/26-2-1391/IMAGE634727701589358564.jpg یک دست سرباز باید برای استفاده از ابزارهای دیگر آزاد باشد و قطعات آنقدر مقاومت داشته باشند که به سرباز اپراتور اجازه دهد سه سرباز را که هر کدام کوله‌ای ۱۳۶ کیلوگرمی را حمل می‌کنند، به تنهایی و در کمتر از ۲۰ دقیقه تا ارتفاع ۲۷٫۵ متری دیوار بالا بیاورد.

محبوبه عمیدی: تیم‌های دانشجویی گوناگونی در رقابت‌های آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا که برای انتخاب مؤثرترین شیوه ممکن برای بالا رفتن سربازان از سطوح عمودی برگزار شد شرکت کردند. آنها می‌بایست ابزارهایی را طراحی می‌کردند که هر سرباز بتواند با استفاده از آنها به سرعت و ایمن از سطوح عمودی بالا برود. تیم دانشگاه بریگهام یانگ از سری بتمن ایده گرفته بود و دانشجویان دانشگاه یوتا با یک ابزار مکشی برای کمک به صعود یک‌نفره یا (PVAC) در این رقابت‌ها شرکت کردند.

تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت می‌بایست موفق به ساخت ابزاری می‌شدند که فرد بتواند به کمک آن سریع‌تر و با استفاده از نیروی جسمانی کمتری نسبت به روش‌های دیگر سطح عمودی مرتفع‌تری را بالا برود. علاوه بر این این ابزارهای کمکی می‌بایست به دفعات متعدد قابل استفاده باشند و به فرد اجازه دهند در حین صعود تغییر مسیر دهد. یک دست سرباز اپراتور باید برای استفاده از ابزارهای (مانند اسلحه) آزاد باشد و قطعات آنقدر مقاومت داشته باشند که اپراتور بتواند سه سرباز را که هر کدام کوله‌ای ۱۳۶ کیلوگرمی را حمل می‌کنند، به تنهایی در کمتر از ۲۰ دقیقه تا ارتفاع ۲۷٫۵ متری دیوار بالا بیاورد.

همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید ابزار ساخته شده توسط دانشجویان دانشگاه بریگهام یانگ از یک لوله هوای فشرده برای پرتاب قلاب آن به بالاترین قسمت ساختمان یا دیوار و یک دوار موتوری برای بالا کشیدن سرباز تشکیل شده که با فشار دکمه آن می‌تواند در هر دقیقه ۹ متر حرکت کند.

دستگاه کمکی صعود دانشجویان دانشگاه یوتا که انرژی مورد نیاز آن توسط هفت باتری پلیمر- لیتیوم تأمین می‌شود از دو موتور تشکیل شده که با مکش هوا و به کمک پروانه سه‌مرحله‌ای خود امکان اتصال دسته‌ها را به دیوار فراهم خواهد کرد. سرباز می‌تواند به کمک این دسته که درون آن از فوم متراکم پوشیده شده میزان مکش را کاهش دهد و با جدا کردن آن از دیوار و اتصال مجدد با حداکثر مکش بالا و بالاتر برود. میزان مکش ایمن دستگاه و توان باقی‌مانده روی بخش خارجی آن نمایش داده می‌شود.

برای قرار دادن پاها نیز دو رکاب از جنس فایبرگلاس در نظر گرفته شده و شکل حرکت فرد بسیار شبیه به شیوه حرکت او هنگام بالا رفتن از نردبان است. تی.جی مورتون که رهبری این تیم را به عهده داشته می‌گوید: «تنها نکته حائز اهمیت اینست که فرد یاد بگیرد به خوبی وزن خود را هنگام بالا رفتن توزیع کند».

اولین سربازی که از دیواره یا در اینجا سیلو بالا می‌رود، یک ریسمان کوهنوردی را نیز با خود به انتهای مسیر خواهد برد و سپس به کمک پوسته‌ای از فایبرگلاس منجسم و یک سوپرچسب آنرا به بلندترین نقطه می‌چسباند. به کمک این طناب و چسبی که بسیار مقاوم است و به سرعت خشک می‌شود، دو سرباز دیگر که روی زمین ایستاده‌اند، می‌توانند ابزارهای بالا رفتن را به آن متصل کرده و به سرعت خودشان را به سرباز دیگر برسانند.  

۵۳۲۷۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.