سربند الکتریکی برای درمان صرع و افسردگی

سلامت > درمان– محققان ادعا می کنند سربند الکتریکی کوچکی ساخته اند که می تواند به درمان بیماران مبتلا به افسردگی و صرع حاد کمک کند

به گزارش خبرگزاری مهر، این دستگاه که “مونارش” نام دارد دو پد مربع شکل چسبناک است که هر یک از آنها به یک سوی پیشانی درست در بالای عصب اصلی مغز متصل می‌شوند.

این پدها به وسیله سیم‌هایی به یک جعبه کوچک به اندازه یک تلفن همراه که بر روی کمر قرار دارد، مرتبط می‌شوند.

این ابزار در طول خواب کار می‌کند و پالس‌های الکتریکی کوچکی تولید می‌کند که هر یک ۳۰ ثانیه طول می‌کشد. فاصله این پالس‌ها با یکدیگر نیز ۳۰ ثانیه است.

این پالس‌ها، عصب سه قلو را تحریک می‌کند و می‌تواند تعداد و شدت حملات صرع را کاهش داده و با افسردگی مبارزه کند.

مطالعات نشان داده است که تعداد اندکی از بیماران مبتلا به صرع شدید که از این گجت به مدت یک ماه استفاده کرده بودند تعداد حملات شان حدود ۶۰ درصد کاهش یافت. در عین حال آزمایش‌های انجام شده بر روی افراد مبتلا به افسردگی شدید نشان داد وضعیت روحی آنها به طور چشمگیری بهبود یافت.

این فرایند که تحریک عصب سه قلو نام دارد توسط گروهی از عصب شناسان دانشگاه کالیفرنیا ابداع شده است.

عصب سه قلو که عصب پنجم خوانده می‌شود مسئول حس در صورت و فعالیت‌های حرکتی خاص مانند گزش، جویدن و قورت دادن است.

این ابزار پس از مطالعات پایلوت نشان داد برای استفاده در اروپا تایید شده است و می‌توان از این درمان برای بیماران مبتلا به افسردگی و صرع استفاده کرد. به طور معمول می‌توان از این شیوه همراه با دارو برای درمان بیمارانی که حملات صرع آنها را نمی‌توان فقط با دارو کنترل کرد، استفاده کرد.

کارشناسان هنوز دقیقا نمی‌دانند چرا تحریک عصب سه قلو، حملات صرع و افسردگی را کاهش می‌دهد. با این حال، این یافته پزشکان و بیماران را از آن جهت شگفت زده کرده است که بی نیاز از جراحی توان بهبود صرع را دارد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.