سرخک سبب پنج درصد مرگ بیماری های عفونی قابل پیشگیری است

فروردین ۱۴۰۳

اگرچه سرخک در اغلب کشورهای جهان کنترل شده است، اما این بیماری همچنان سبب حدود پنج درصد مرگ بیماری های عفونی قابل پیشگیری با واکسن را تشکیل می دهد.

علیرضا نصیبی، متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران افزود: در سال های اخیر با اجرای برنامه های مختلف کنترل بیماری های عفونی به ویژه برنامه های ایمن سازی و واکسیناسیون، میزان ابتلا به اغلب بیماری های عفونی کاهش پیدا کرده و بسیاری از این بیماری ها تحت کنترل درآمده اند.

وی تصریح کرد: سل، سرخک، سرخجه، اوریون، دیفتریَ، سیاه سرفه، کزاز، فلج اطفال و هپاتیت از مهمترین بیماری هایی است که با افزایش پوشش واکسیناسیون کودکان، روند ابتلا به آن ها در اغلب مناطق دنیا از جمله در ایران کاهش قابل ملاحظه ای یافته و حتی برخی از آن ها ریشه کن یا حذف شده است.

نصیبی، با اشاره به اینکه با وجود کاهش موارد ابتلا و اجرای برنامه های ایمن سازی هنوز موارد ابتلا به بیماری های عفونی بالا است، اظهار داشت: سرخک از جمله بیماری هایی است که در چند کشور جهان شاهد ابتلا و مرگ و میر بالای ناشی از آن هستیم.

وی تأکید کرد:‌ اگرچه سرخک در اغلب کشورهای جهان کنترل شده است، اما همچنان این بیماری سبب حدود پنج درصد مرگ بیماری های عفونی قابل پیشگیری با واکسن را تشکیل می دهد.

نصیبی، یادآور شد: سبب اصلی بالا بودن آمار مرگ و میر ناشی از سرخک در برخی از کشورها، پایین بودن میزان پوشش واکسیناسیون کودکان است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.