سردارجعفری:حفظ امنیت خلیج فارس،راهبرد دفاع دریایی ایران

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : امنیت و دفاع از خلیج فارس اولین تدبیر دفاع دریایی است .

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر ، سردار جعفری در مراسم آغاز به کار منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ساحل بندرلنگه افزود : امنیت جزایر ایرانی خلیج فارس از دیگر راهبردهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است .
وی گفت : برقراری امنیت در خلیج فارس با پیگیری ۲ محور برعهده نیروی دریایی سپاه است .
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه نمود : هرجا که امنیت برقرار شده باشد ، توسعه و پیشرفت هم درپی  آن شکل می گیرد از این رو برقراری امنیت در خلیج فارس و ساحل آن توسعه و پیشرفت را برای کشور به همراه دارد .
سردار جعفری افزود : منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه یکی از زنجیره های دفاع دریایی است که حراست از جزایر ایرانی خلیج فارس را به طور ویژه برعهده دارد .
وی انتقال ستاد نیروی دریایی سپاه از تهران به بندرعباس را نشان از درک نیروی دریایی سپاه در ماموریت دفاع از خلیج فارس عنوان نمود .
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع از منطقه مهم استراتژیک و ژئوپولتیک را از مهمترین راهبردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت : علاوه بر نیروی دریایی سپاه ، دیگر نیروهای تابع نیروهای مسلح اشراف و توان عملیاتی دفاعی بازدارنده ای برای دفاع از کشور دارند .
سردار جعفری افزود : افزایش ، توسعه و ارتقای توان تخصصی دفاع دریایی در مناطق پنجگانه سپاه تدوین شده و اجرای آن در دست پیگیری است .
وی گفت : دفاع غیر محافظه کارانه از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن وظیفه سپاه است و این نیرو با همه توان و بهره گیری از نیروی انسانی متعهد و متخصص این وظیفه را به خوبی انجام می دهد .
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود : نیروهای فرامنطقه ای در تجزیه و تحلیل های خود به توان بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران معترفند و اگر ضعفی در این مهم وجود داشت آنان سوء استفاده می نمودند .
وی گفت : نیروهای فرا منطقه ای جرات تهدید ایران اسلامی را در خلیج فارس ندارند زیرا می دانند در صورت هرگونه اشتباه محاسباتی با قدرت نظامی ایران مواجه می شوند .
در این مراسم همچنین احکام فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه اهدا و از جمعی از خانواده های شهدای نیروی دریایی سپاه با لوح سپاس قدردانی شد .
 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.