سردار اسکاتلندی با دشمنانش به کافه خبر می‌آید / پرسش‌های خود را با هنرمندان نمایش «مکبث» مطرح کنید

۱۳م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین، این نمایش که با کارگردانی «قطب الدین صادقی» و بازی میکائیل شهرستانی، امیر بختیاری، کرامت رود ساز، کوروش سلیمانی، ناصر عاشوری، صنم صالحی و… در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است، روایتی تازه از تراژدی «مکبث» شکسپیر ارائه می‌کند.

این نمایشنامه که کوتاه‌ترین تراژدی شکسپیر به شمار می‌آید، شرح ماجراهای سرداری بزرگ را بازگو می‌کند که وسوسه قدرت او را فریفته و پس از کشتن پادشاه اسکاتلند، خود به تخت می‌نشیند. دسیسه بازی‌ها، خشونت و تمامیت خواهی مکبث، همه درباریان، سرداران و مردم را با او دشمن می‌کند و مرگی تلخ و دردناک را برایش مقدر می‌سازد.

در بازخوانی این نمایشنامه شکسپیر، قطب الدین صادقی داستان را در زمان حال روایت می‌کند و نیرویی خارج از دایره شاهان، درباریان، سرداران و اشراف را وارد ماجرا می‌سازد که تمام معادلات قبل قدرت را بر هم می‌زنند. در «مکبث» صادقی، تقدیر حاکم بر نمایشنامه شکسپیر رنگ می‌بازد و تصمیمات زورمندان پشت پرده سیاست جایش را می گیرد که البته دیگر نمی تواند مهره‌های مورد نظر آنان را به قدرت برساند.

در نمایش صادقی، مکبث هنوز پی نبرده که دوران کودتا و به دست گرفتن قدرت با زور به پایان رسیده و مردم نقش اصلی را در سرنوشت خود بازی می‌کنند؛ او سرداری است که در لحظه سقوط، همه دوستان، نزدیکان، مردم و حتی طبیعت را دشمن خود می‌بیند.

بعد از ظهر سه شنبه (۱۴ آذر)، کافه خبر میزبان کارگردان، بازیگران و دیگر عوامل هنری «مکبث» می‌شود که در آن وجوه محتوایی و اجرایی این نمایش به بحث گذاشته می‌شود.

کاربران محترم خبرآنلاین نیز می‌توانند پرسش‌های خود را در باره این نمایش، زیر همین مطلب در بخش کامنتها مطرح کنند.
۵۷۲۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.