سردار بهمن کارگر: پرکردن اوقات فراغت یک مسئله راهبردی است

خبرگزاری آریا- سردار بهمن کارگر معاون امور اجتماعی ناجا گفت: در جهان امروز پر کردن اوقات فراغت یک مسئله راهبردی محسوب می‌شود و می‌توان با برنامه‌ریزی بر روی این مقوله، تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی آریا، معاون امور اجتماعی ناجا در نشست هماهنگی جشنواره‌های ورزشی تفریحی تابستانه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ریزی‌های شهری اوقات فراغت و گردشگری است که دو مقوله هماهنگ با هم هستند. توریسم و گردشگری یک صنعت است که از آن برای پر کردن اوقات فراغت استفاده می‌کنند. تهران مانند یک کشور است. بسیاری از کشورهای دنیا جمعیت و تنوع قومیتی کمتر از تهران دارند. ایران واقعاً یک کشور بزرگ است که جغرافیای متنوعی دارد.

وی با بیان این‌که سازمان ورزش شهرداری تهران می‌تواند با سازماندهی شهروندان در تولید امنیت سهیم باشد، یادآور شد: تولید امنیت یک تولید جمعی است و تمام دستگاه‌های نظام و آحاد مردم در آن سهم دارند. برقراری نظم و انضباط کار همه مردم است. سازمان ورزش شهرداری تهران می‌تواند مردم را سازماندهی کند و در تولید امنیت شریک باشد. مهم‌تر از بحث تولید امنیت احساس امنیت است که احساس امنیت، آرامش هم نامیده می‌شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به امنیت اجتماعی، اخلاقی و روانی اشاره دارند که امنیت روانی همان آرامش است. ورزش در ایجاد امنیت اجتماعی، اخلاقی و روانی نقش موثری دارد. مسئله مدیریت اوقات فراغت مردم از زمان تشکیل دولت‌های نوین دنیا مطرح شد. در فرهنگ اسلامی ما اوقات فراغت به زمان مرده نمی‌گویند. در جهان امروز پرکردن اوقات فراغت یک مسئله راهبردی و در واقع یک فرصت است. ما وارد جنگ نرم شده‌ایم. یکی از مسائل مهم جنگ نرم تسخیر اوقات فراغت جوانان است. اوقات فراغت جوانان ما یا پای تلویزیون می‌گذرد یا پای کامپیوتر. مسئله ماهواره و اینترنت برای جوانان یک تهدید است؛ البته متخصصان از این ابزارها به‌عنوان یک فرصت استفاده می‌کنند. اگر اوقات فراغت خوب مدیریت شود میزان آسیب‌ها کاهش می‌یابد.

بهمن کارگر با بیان این‌که ورزش یک پدیده اجتماعی پرطرفدار است، در خاتمه اظهاراتش یادآور شد: ورزش قدرت تأثیرگذاری بسیار زیادی دارد و دارای کارکردهای مختلفی است. ورزش تمرین همکاری اجتماعی و سازش با همنوعان است و به مردم نظم را آموزش و تمرین می‌دهد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.