سردار خراسانی خبر داد: برنامه‌ریزی برای حضور بسیج سازندگی در کشورهای خارجی

یکشنبه ۱۷ اردیبهشت – ۰۶:۲۷:۰۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: الگوی جهادی که امروز در بحث سازندگی در دانشگاه‌های ایران اسلامی تبین شده است، می‌تواند به یک الگوی جهانی و بسیار موفق برای کشورهای مسلمان و حتی غیر مسلمان در سراسر جهان تبدیل شود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سردار مجید خراسانی اظهار کرد: الگودهی و حضور بسیج سازندگی در کشورهای خارجی در زمینه سازندگی در حال برنامه‌ریزی است.
وی با بیان اینکه “کار مطالعاتی این طرح از سال گذشته آغاز شده است و بعد از دیدار مقام معظم رهبری با نوری مالکی به صورت جدی‌تری دنبال می‌شود”، افزود: برای آغاز یک نهضت سازندگی و خدمات‌رسانی با محوریت جوانان در کشور عراق با وزارت خارجه و سفارت عراق مکاتباتی انجام شده است.
خراسانی همچنین از ساخت بیش از ۲۰۰ مستند درباره فعالیت‌های بسیج سازندگی در سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف ما در برگزاری اردوهای جهادی و هجرت توسعه فرهنگ کار و تلاش است، در سال گذشته بیش از ۲۰۰ فیلم مستند تولید و در برنامه‌های مختلف صدا و سیما پخش شده است. به همین منظور در سال گذشته جشنواره‌ای به نام هجرت به صورت ملی برگزار کردیم. برگزاری این جشنواره که در زمینه‌های فیلم، خاطره و شعر بود با استقبال زیادی روبه‌رو شد و قصد داریم امسال این جشنواره‌ها را در ۱۵ استان کشور در زمینه شعر، فیلم مستند، عکس، خاطره و طنز برگزار کنیم.
رییس سازمان بسیج سازندگی، اعزام یک میلیون نفر از مساجد محلات به اردوهای یک روزه جهادی را یکی دیگر برنامه‌های مهم و اولویت‌دار بسیج سازندگی در سال جدید عنوان کرد و یادآور شد: تقویت اردوهای کوتاه مدت در مساجد و محلات زمینه ورود اقشار مختلف مهندس، دکتر، دانش‌آموز، دانشجو، روحانی و خیرین را فراهم کرده و می‌تواند زمینه خوبی برای تقویت اردوهای ۱۵ روزه و یا بیشتر باشد.
خراسانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر امر پیشگیری و اهمیت بازخورد آن در جامعه، تصریح کرد: هزینه پیشگیری کمتر از هزینه‌های درمان است و باید مدیریت سازمان بسیج سازندگی بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری بر عهده جوانان باشد. در سال گذشته کار نوسازی، تجهیز و مرمت ۱۲ هزار مدرسه توسط ۶ هزار فرهنگی هنرستان‌ها و متخصصان این حوزه و با شرکت ۳۷۰ هزار دانش‌آموز سراسر کشور انجام شد.
وی در پایان، با بیان اینکه “در سال گذشته در حوزه خدمت‌رسانی به جوانان در روستاها با بهره‌گیری از توان فرهنگیان ۱۸ هزار و ۴۰۰ کلاس جبرانی در نقاط محروم تشکیل شد و ۳۵۴ هزار نفر در این کلاس‌ها آموزش رایگان دیدند”، به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی مسئولیت بکارگیری اقشار در حوزه‌های اقتصادی و سازندگی را بر عهده دارد و در این راستا فعالیت‌هایی را در برنامه کار خود قرار داده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۶۱۸۲۷۰۰۶۶۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.