سردار رادان: درصد کسانی که به خاطر بدحجابی تذکر می گیرند، اندک است/ امنیت اخلاقی تا برقراری کامل امنیت ادامه دارد

به گزارش خبرآنلاین، سردار احمدرضا رادان ارتقای امنیت اجتماعی را یک بحث جدانشدنی از مأموریت‌های نیروی انتظامی دانست و گفت: “در این زمینه اجرای طرح بازآمایش انتظامی در دستور کار قرار دارد و امیدواریم در طول برنامه پنجم این طرح را با تمام مصوباتش به اتمام برسانیم.”

او با اشاره به مبارزه با بدحجابی در کشور گفت: “با همراهی مردم و حمایت مسئولان در برابر بدحجابی شاهد بهبود سیمای جوامع در استان‌های هدف هستیم.”

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: “در راستای مبارزه با بدحجابی رویکرد نیروی انتظامی این است که برخورد قضایی در حداقل ممکن باشد. در حال حاضر درصد کسانی که در بخش بدپوششی و بدحجابی مورد تذکر و دستگیری پلیس قرار می‌گیرند، نسبت به افرادی که عفاف و حجاب را رعایت می‌کنند اندک و قابل قیاس نیست.”

 

کشف ۱۰۰ تن مخدر از ابتدای سال

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از کشف هفت درصد موادمخدر کشور در خراسان‌جنوبی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری ۱۰۰ تن انواع موادمخدر در کشور و هفت تن در خراسان جنوبی کشف شده است.

رادان وضعیت مرزهای خراسان‌جنوبی را بسیار مناسب عنوان کرد و گفت: مرزبانی خراسان‌جنوبی توانسته با استقرار مناسب در جایگاه‌ها و سنگرهای کمین پی درپی از سال‌های گذشته تاکنون مرزها را در کنترل و اشرافیت کامل درآورد. از اولویت‌های نیروی انتظامی، تامین امنیت مرزهای جنوب شرق در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان‌جنوبی و خراسان‌رضوی است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: یکی از اولویت‌های امنیت بعد از دریا در استان‌های هرمزگان و بوشهر، شمال‌غرب کشور در استان‌های آذربایجان غربی تا کرمانشاه است.

رادان اظهار امیدواری کرد: با نگاه مستقل نیروی انتظامی به مرزها و اختصاص بودجه‌های مناسب روند رو به کنترل مرزها را بیش از گذشته دنبال کنیم چراکه تمامی اعتباراتی که در مرزها برای کنترل هزینه می‌شود در حقیقت یک درآمد و سود برای کشور است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی رادان از اجرای طرح پایش کویر در استان‌های کویری مانند: خراسان‌جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد خبرداد و تصریح کرد: این طرح در ارتقای امنیت نقش بسزایی دارد.

وی از رشد ۱۳ درصدی کشفیات موادمخدر در کشور از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد: “افزایش آمار کشفیات موادمخدر نشان از هدف‌گذاری در برابر برخورد با موادمخدر و اقدامات دستگاه‌های قضایی در برابر قاچاقچیان موادمخدر صنعتی و سنتی است.”

به گفته رادان  بیشتر کشفیات را موادمخدر سنتی به ویژه در استان‌های شرقی به خود اختصاص می‌دهد: اما میزان کم موادمخدر صنعتی تخریب بیشتری دارد.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.