سردار رادان و سردار بتولی، مامور برخورد با اخلالگران بازار ارز – اخبار اجتماعی

به گزارش خبرآنلاین؛ دیروز سردار احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی از شناسایی اخلال گران بازار ارز خبر داده بود و البته رییس کمیسیون اصل ۹۰ هم گفت چند نفر در این رابطه بازداشت شده اند.

اما اکنون فرمانده نیروی انتظامی از تشکیل ستاد متمرکز بررسی بازار ارز خبر بداده است. سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه مراسم رونمایی از تجهیزات جدید بررسی صحنه جرم به فارس گفت: ستادی متمرکز که متشکل از اعضای اقتصادی دولت و بعضی از فرماندهان ناجا از جمله سردار رادان و سردار بتولی تشکیل شده تا به بررسی وضعیت ارز و برخورد با اخلالگران اقتصادی بپردازد. ستادهای اقتصادی و بانک مرکزی هر تصمیمی بگیرند ناجا با تمام توان پای کار حضور خواهد یافت.”

رادان هم درباره برخورد با اخلال گران بازار ارز گفته است: “طبیعتا شناسایی‌هایی در این حوزه انجام شده و موضوع برخورد و چگونگی آن در یک کارگروه در حال رسیدگی است اما اقدامات باید در جای خود اطلاع رسانی شود.”

همه اینها درحالی است که دو روز پیش، محسنی اژه ای دادستان کل کشور در نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا تاکنون پرونده‌ای از اخلال و دست داشتن گروه و افراد در این مقوله به دستگاه قضایی ارجاع شده یا خیر گفت: بله پرونده‌هایی بوده و به ما ارجاع شده اما هیچ کدام از این پرونده‌ها اهمیتش به اندازه تغییرات ایجاد شده در بازار نبوده است بلکه عموماً پرونده‌هایی بوده که دارای ابعاد کمتری بوده است.

او گفت: “ما از مسئولان توقع داریم حتی اگر نمی‌توانند کاری برای این بازار انجام دهند بیایند و به طور شفاف به مردم همه چیز را بگویند تا حداقل ذهن مردم نسبت به بازار شفاف باشد و خود باعث التهاب جدیدی نشود.”

اژه ای به درخواست های مسوولان اقتصادی برای مقابله با اخلال گران بازار ارز اشاره کرد و گفت: “سیستم اطلاعاتی و امنیتی کشور چندین بار در این زمینه مورد خطاب قرار گرفته و از آنها خواسته شده است که به طور جدی پیگیر این تغییرات در بازار باشند تا اگر عده‌ای اخلال می‌کنند آنها شناسایی شوند. به طور قطع اگر به این نتیجه برسیم که فرد یا گروهی در زمینه بازار سکه و ارز اخلال وارد می‌کند قطعا با وی برخورد خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم که به کارش ادامه دهد.”

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.