سردار فضلی :شاکله حقیقی گردان‏ های «الی بیت‏ المقدس» حلقه‌های صالحین است

۱۰م آذر ،

سردار علی فضلی اعلام کرد: تاکنون ۱۹ استان کشور رزمایش‏ های «الی بیت ‏المقدس» را انجام داده ‏اند و امروز استان سمنان شاهد این رزمایش است.

به گزارش حوزه دفاعی-امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج؛ سردار علی فضلی پیش از ظهر امروز در حاشیه حضور در جمع بسیجیان شهرستان‏ های سمنان و مهدیشهر حاضر در رزمایش الی ‏بیت ‏المقدس در گفت وگو با خبرنگاران بیان داشت: گردان‏های ‏بیت‏ المقدس کارکردهای متعددی دارند و در همه حوزه‏ های تهدیدی از قبیل تهدیدهای سخت، نیمه سخت و تهدیدهای نرم حضور موثری خواهند داشت.

وی افزود: پس از مدت زمانی که بسیج کمتر در حوزه رزمی و عملیاتی حضور داشت، بر اساس فرمایشات امام خامنه ‏ای مبنی بر اینکه بسیجیان باید در ایجاد آمادگی رزمی و نظامی هم شلاق صحرا را داشته باشند و هم تمرین آمادگی رزمی خودشان، رزمایش‏های بسیج در قالب گردان‏های بیت‏ المقدس شکل گرفت.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه شاکله حقیقی گردان‏های الی ‏بیت ‏المقدس حلقه ‏های شجره طیبه صالحین است، افزود: از ویژگی‏های منحصر به فرد این رزمایش‏ها این است که به صورت متمرکز در یک زمان و به صورت غیرمتمرکز مکانی در اقصی نقاط استان انجام می‏شود.

وی با اشاره به اتفاق عبرت‏ انگیز عاشورا افزود: در دوران دفاع مقدس، بخشی از صحنه ‏های عاشورا تکرار شد و این بار بسیجیان، ندای یاری‏ خواهی امام خود را لبیک گفتند.

فضلی تقارن هفته بسیج با اتفاق عاشورا را درس ‏آموز دانست و گفت: جامعه اسلامی هرگز نباید ماجرای عاشورا را به عنوان یک درس و به عنوان یک پرچم هدایت از نظر دور بدارد و قطعا اسلام به قیام عاشورا تکیه دارد و عاشورا سبب زنده بودن اسلام است.

وی تصریح کرد: اگر عاشورا رخ نمی‏داد، یقیناً اسلام دچار انحراف می‏شد و چیزی از نورانیت اسلام باقی نمی‏ماند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: آنچه در تاریخ در خصوص عاشورا خوانده ‏ایم را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم و بسیج همان شجره طیبه ‏ای است که ادامه عاشوراست و خط عاشورا در آن جاری است.

رزمایش ۱۰ هزار نفری گردان های واکنش سریع «الی بیت المقدس» به طور هم‏زمان در سطح استان سمنان در حال برگزاری است.

رزمایش الی بیت المقدس با نام «لبیک یا رسول الله» در سطح استان در پنج شهرستان میامی، شاهرود، دامغان، سمنان و گرمسار انجام می‏شود.

این رزمایش به استعداد ۲۷ گردان بیت‏المقدس و با حضور ۹ گردان امام حسین (ع) و ۹ گردان الزهرا(س) برگزار می شود.

برنامه ‏های طرح‏ریزی شده در این رزمایش شامل دفاع از کوی و برزن، امداد و نجات، مقابله با اغتشاشات، دفاع از مراکز حساس، ایست و بازرسی، کمین و ضدکمین بر اساس طرح‏های مصوب بوده و بسیجیان استان سمنان، با توجه به تهدیدات داخلی این رزمایش را انجام می دهند.

در استان سمنان بیش از ۲۱۷ دسته عملیاتی تحت عنوان گردان‏های واکنش سریع بیت‏المقدس تشکیل شده است و این گردان‏ها شامل ۱۴۷ دسته واکنش سریع ذوالفقار و ۷۰ دسته واکنش سریع بیت‏المقدس می باشند.

مکان برگزاری این رزمایش در شاهرود، میامی و گرمسار در منطقه عمومی این شهرستان‏هاست و در دامغان در اردوگاه قدس و در سمنان و مهدیشهر که به صورت مشترک برگزار می‏شود، در اردوگاه قدس است.

تعداد اشخاص شرکت کننده در این رزمایش ۱۰ هزار نفری در شهرستان سمنان یک هزار و ۸۰۰ نفر، شاهرود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر، دامغان یک هزار و ۷۰۰ نفر، گرمسار یک هزار و ۲۵۰ نفر، میامی یک هزار و ۲۵۰ نفر و مهدیشهر یک هزار و ۱۰۰ نفر است.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.