«سردار مهر و ماه» نمایشی متنوع و متفاوت است

۸ م دیماه ،

کوروش سلیمانی عنوان کرد:

سینما پرس ـ گروه هفت هنر: کوروش سلیمانی از حضور خود در نمایش «سردار مهر و ماه» خبر داد و بیان کرد: «سردار مهر و ماه» نمایشی متنوع و متفاوت است.

کوروش سلیمانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس در مورد نمایش «سردار مهرو ماه» بیان کرد: این نمایش از لحاظ فرم، ترکیبی از بازی و حرکت و از نظر محتوا نیز دارای معنا و مفهوم مذهبی است و به واقعه کربلا می پردازد.

وی ادامه داد: «سردار مهر و ماه» توسط دو بازیگر اصلی (سردار و مرد) و تعداد دیگری از بازیگران اجرا می گردد، سردار در این نمایش راوی شخصیت حضرت عباس (ع) و مرد نیز راوی شخصیت «اشقیا» به ویژه شمر است، ما در این نمایش گاهی با حرکات همراه می شویم، گاهی بازی کرده و گاهی نیز داستان را روایت می کنیم.

این بازیگر با بیان اینکه این نمایش از لحاظ موسیقی، تصویر و استفاده از امکانات مکانیکی نمایشی متفاوت و متنوع است، اظهار داشت: طراحی حرکت ها در «سردار مهر و ماه» بر عهده نادر رجب پور و گروهش بوده است؛ حرکاتی که در این نمایش وجود دارد کاملا متناسب و بر اساس دیالوگ ها و محتوای نمایش طراحی شده است.

سلیمانی در مورد نحوه حضور خود در نمایش «سردار مهر و ماه»، گفت: هنگامی که حسین پارسایی برای بار اول پیشنهاد حضور در این نمایش را به من داد به سبب اینکه در نمایش «مکبث» به ایفای نقش می پرداختم بر خلاف میل باطنی، پیشنهاد وی را نپذیرفتم اما با خواندن نمایشنامه و حضور در جلسات تمرین هچنین با همکاری های گروه در رابطه با هماهنگ کردن زمان حضورم در تمرینات همکاری من با گروه حسین پارسایی آغاز شد، زیرا تصور می کردم که موضوع این نمایش در رابطه با شخصیتی است که من به وی علاقمند هستم.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم مخاطبان این نمایش بیش از هرچیز با دیدن این نمایش متوجه موضوع فداکاری و وفاداری حضرت عباس (ع) شوند؛ اگر چه گریه برای این عزیز امری است که سبب رقت قلب می گردد اما ما به عنوان پیروان و عاشقان آن بزرگوار باید از سیره زندگی ایشان بهره مند شویم.

انتهای پیام/ش.ع/ص

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۵۰۵


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.