سردار میریان: توان مقابله سپاه با دشمن در فاصله هزار کیلومتری/توان شلیک بسیج تا قلب کشور متجاوز

کارنامه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان ستون فقرات سپاه، در ایام هشت سال دفاع مقدس در قالب تیپ‌ها و لشکرهایی چون ۲۷ محمد رسول‌الله، ۸ نجف اشرف، ۲۵ کربلا، ۱۴ امام حسین(ع)، ۴۱ ثارالله، ۱۷ علی بن ابیطالب(ع)، ۳۱ عاشورا و … بر کسی پوشیده نیست. این نیرو پس از جنگ نیز با رویکرد ارتقا توان رزمی و در سالهای اخیر در قالب دکترین نبردهای نامنظم، تدابیر و برنامه های متعددی را برای مقابله با انواع تهدیدات داخلی و خارجی در دستور کار خود قرار داد که نمونه آن را می توان در مقابله همه جانبه با گروهک های تروریستی نظیر پژاک و گروهک تروریستی ریگی در مناطق مرزی شمال غرب و جنوب شرق کشور دید.

گزیده گفت و گوی سردار مرتضی میریان جانشین معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه با فارس در ادامه می آید:

·         استحکام در اراده بخش عمده‌ای از مسئولیت لشکرها و تیپ‌های عملیاتی نیروی زمینی از دلایل مهم نامگذاری سال ۹۱ به عنوان سال توانمندسازی نیرو از سوی سردار پاکپور بود و سابقه درخشان این نیرو در اجرا است که در بعد عقبه‌ها و آماده کردن زیر ساخت‌ها و ساختمان‌های مناسب برای ستادهای، گردان‌ها و اماکن مورد نیاز دیگر، اقدامات بسیار جدی صورت گرفته است.

·         برای تخصصی شدن یگان‌ها با استفاده از تولیدات بومی با توجه به منویات فرمانده معظم کل قوا و دستورات فرمانده نیروی زمینی سپاه تمامی خرید‌هایی که از خارج صورت می‌گرفت قطع شده و در راستای تقویت تولید ملی به ویژه در بعد تجهیزات و صنعت کشور، همه نیازهای خود را از داخل تامین می‌کنیم.

·         دشمن ما مجهز به یک سری سلاح‌های غیر متعارف است که داشتن همان سلاح‌ها مغرورش کرده، اما با ارزیابی ملاحظات اساسی می‌توان دریافت که اراده مردم را نمی‌شود با سلاح به زانو در آورد همانگونه که در جنگ جهانی دوم آمریکایی‌ها ابتدایی جنگ از سلاح غیر متعارف خود علیه ژاپن استفاده می‌کردند یقینا ژاپنی‌ها صحنه جنگ را تغییر داده و انتقام کشته‌های خود را بخوبی می‌گرفتند ولی آنها در پایان جنگ و زمانی که اراده و میل مردم برای نبرد کاهش یافته بود از این سلاح خود بهره بردند.

·         دشمن ما امروز بسیار آسیب پذیر است و وقوع بیداری اسلامی با الگوی انقلاب اسلامی ایران توانسته جهان اسلام و مردم مظلوم دنیا را در کنار جمهوری اسلامی و حامی آن قرار دهد لذا از آنجایی که بیشترین منافع استکبار جهانی در همین کشورهای مسلمان است، دیگر امنیتی را برای جایگاه و منافع خود در این کشورها احساس نمی‌کند به ویژه در خلیج همیشه فارس که دل‌های مردم و ملت‌های منطقه همچون بحرین که اهل سنت و شیعه دلدادگی و وابستگی به یاران دارند همواره با ماست.

·         بیش از ۳ هزار قایق و لنج در حال تردد و ماهیگیری و تجارت هستند که دائم از کنار ناوهای آمریکایی رد می‌شوند و حالا سؤال این است که آمریکا در چنین عقبه‌ای چگونه می‌خواهد با ما بجنگد؟ کافی است آنها (دشمنان) دست به اسلحه ببرند،خواهند دید که پشیمانی نصیب چه کسی خواهد شد، علاوه بر این همان طور که فرمانده معظم کل قوا فرمودند ما در هر سطح تهدید توانایی مقابله جدی و پشیمان کننده برای متجاوزین را داریم. ما داشتن بمب هسته‌ای را حرام می‌دانیم.

·         بمب هسته‌ای ما بسیج است چراکه مشخصات بمب هسته‌ای در بسیج هست و همانند بمب اتم ابعاد تخریبی آن قابل کنترل نیست، قدرت بسیج پایان ناپذیر و مخرب است چنانکه دشمن نمی‌تواند ابعاد تخریب‌گری آن را تخمین بزند؛ بسیج از نقطه صفر مرزی تا قلب کشور متجاوز توان شلیک دارد. ما میلیون‌ها مجاهد بسیجی داریم که تربیت یافتگان اسلام و ولایت، فدایی امام، اسلام، مردم و کشور خود هستند و با اسلحه و مهمات در دل دشمن و تا قلب کشور او قدرت نفوذ و عملیات دارند. دشمن باید بداند تا زمانی که مردم ما با حکومت اسلامی همراه هستند هرگز نخواهند توانست مانند افغانستان یا عراق جای پای برای خود در ایران بیابد.

·         امروز تمام پایگاه‌های دشمن در تیررس موشک‌های ماست، روزگاری آنها در مرزهای کشور با ما می‌جنگیدند ولی امروز می‌توانیم در چند هزار کیلومتر آن طرف‌تر با آنها بجنگیم. امروز رده‌های تامینی ما مثل لبنان برای دشمن خطر بیشتری دارند و به صلاحشان نیست با ما درگیر شوند چون ما پس از انقلاب اسلامی سال‌هاست از زمان زورگویی و سلطه گری عبور کرده‌ایم و حرف زور برای ما شنوا نیست.

/۲۷۲۹۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.