سردار نقدی: بسیج به رفع معضل بیکاری در کشور کمک می کند

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمدرضا نقدی روز چهارشنبه در جلسه ‘ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت استان اردبیل’ افزود: ما می توانیم با نگاه عمیق تر به فعالیت های سازندگی در زمینه اشتغال برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: بسیج می تواند با پشتیبانی سرمایه گذاران از طریق ترغیب آنها به سمت عرصه سازندگی و اجرای پروژه های بزرگ و افزایش ظرفیت ها ، معضل بیکاری را رفع کند.

وی از فعالیت های بسیج سازندگی شامل ترویج بهداشت ، کشاورزی ، دامداری ، واکسینه دام ، درخت کاری ، ساخت سیل بند ، اجرای طرح هادی روستاها ، ترمیم و بازسازی مساجد ، اماکن متبرکه ، پل ها ، مدرسه ها و حتی خانه های مسکونی در مناطق محروم نام برد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این فعالیت ها ، بسیج قادر به اجرای طرح های بزرگ و بلند مدت نیز هست.

سردار نقدی با اشاره به تاثیرات مثبت اردوهای هجرت بر خانواده ها گفت: حضور مردم موجب پایین آمدن هزینه ها و در عین حال افزایش کیفیت شده و اولویت داشتن توجه به محرومین موجب انس و الفت بین دولت و مردم و انتقال سینه به سینه این دستاوردها توسط مردم خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به این که افراد بدون انگیزه های اقتصادی در اردوهای هجرت شرکت کرده و برای رضای خدا مسوولیت ها را برعهده می گیرند، نیاز به نظارت خاصی ندارد و ما نیز باید با توسعه این فرهنگ برای اقتصاد کشور تلاش کنییم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین همچنین خواستار مشارکت سایر زیر مجموعه های بسیج مانند بسیج اصناف در زمینه طرح هایی از این دست شد.

رییس سازمان بسیج همچنین خواستار برداشتن سقف ۴۰ هزار نفری اردوهای هجرت و همچنین تشکیل حلقه های صالحین در استان اردبیل شد.

۸۱۲۳/۵۹۴/۵۳۰/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۲۳۰۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.