سردردهای عصبی را دست کم نگیرد

فروردین ۱۴۰۳

سردردهای میگرنی زمانی که بسیار شدید می شوند به اختلالات بینایی و حسی موقتی همراه می شود.

محمدعلی اکبریان، متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اشخاصی که به میگرن دچارند بایستی نکاتی را رعایت کنند چرا که در کاهش دادن سردردهای میگرنی بسیار مؤثر می باشند زیرا میگرن یکی از سردردهای شایع در بین اشخاص است که بیشترین قسمتی که درسیستم بدنی درگیر می شود، پشت سر است و در اغلب موارد یک طرفه می باشد.

وی افزود: سردردهای میگرنی در برخی از مواقع با سایر علائم عصبی همراه است و ممکن است سبب اختلالات شنوایی، بینایی و حسی موقتی همراه باشد و معمولاً این علائم در آغاز سردرد بروز می کند.

وی تصریح کرد: اکثر میگرن ها زمینه خانوادگی دارد ولی نمی توان سردرد میگرنی را ارثی تلقی کرد.

وی در ادامه گفت: با بهبود بخشیدن سردردهای میگرنی می توان از دارو که پزشک معالج تجویز کرده است، کمی از درد خود را تسکین دهند چرا که با مصرف دارو به مدت طولانی می توانیم تنها درمان پیگیری کننده داشته باشیم.

وی اظهار داشت: برخی از عوامل سبب تخفیف سردردهای میگرنی می شود که می توان استراحت، استفاده از هوای آزاد را یادآور شد.

وی گفت: سردردهای میگرنی شکل های متفاوتی دارند و از جمله سردردهای میگرنی، سردردهای ناشی از تومور مغزی و سردردهایی که ناشی از افزایش فشار جمجمه می باشند از اشکال مختلف سردرد است.

وی خاطرنشان کرد: اشخاصی که به سردردهای میگرنی گرفتارند بایستی از غذاهای سرخ کرده، غذاهایی که حاوی مواد خاصی مثل ادویه، جگر، پنیر و شکلات است پرهیز کنند چرا که این غذاها سبب تشدید سردرد می شود.

وی در خاتمه اشاره کرد: این دسته از اشخاص بایستی غذاهایی که حاوی مواد خاص مثل ادویه، پنیر و شکلات می باشند را از برنامه غذایی خود حذف کنند چرا که سبب تشدید سردردها می شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.