سردرد ناگهانی و درد عضلانی از علائم بروز بیماری آنفلونزا است

۳۰ آبان ،

بیماری آنفلونزا اغلب به طور ناگهانی و با سر درد و درد عضلانی آغاز شده و به دنبل آن تب و لرز، درد مفاصل، بی اشتهایی و کسالت عارض می شود.

به گزارش تفسیری گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر محمود نبوی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ بیماری آنفلوانزا یک عفونت حاد ویروسی دستگاه تنفسی است که در صورت سالم و فعال بودن سیستم ایمنی فرد مبتلا، عوارض بیماری بعد از طی چند روز تخفیف یافته و بهبودی کامل حاصل می شود.

وی افزود: این بیماری در اشخاص مبتلا به بیماری های مزمن و نقص ایمنی و در موارد همه گیری، عوارض شدیدتر و مرگ و میر بیشتری به همراه دارد.

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، آبریزش از بینی و چشم،‌ اسهال، حالت تهوع و درد در نواحی گلو و شکم را از دیگر علائم بیماری آنفلوانزا برشمرد و افزود: موارد خفیف آنفلوانزا بیشتر موارد شبیه سرماخوردگی بروز می کند ولی این دو بیماری با یکدیگر متفاوت است. اشخاص باید با ملاحظه این علائم به پزشک متخصص مراجعه کرده و واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند.

وی در خصوص انتقال این بیماری گفت:‌ ویروس مولد آنفلوانزا از طریق ترشحات تنفسی (حلق و بینی) در طی سرفه و عطسه انتقال می یابد و این ویروس علاوه بر انسان، پرندگان و حیوانات دیگر را نیز مبتلا می کند.

دکتر نبوی، رعایت بهداشت فردی و عمومی را از موارد جلوگیری از انتشار یافتن ویروس آنفلوانزا برشمرد و گفت:‌ شستشوی مرتب دست و صورت با آب و صابون به ویژه پس از برخورد با فرد بیمار، پوشاندن دهان و صورت هنگام سرفه و عطسه، اجتناب از تماس با دیگران هنگام بیماری و استراحت و نوشیدن مایعات گرم به میزان کافی هنگام بیماری می تواند از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.