سردرگمی بیماران برای درمان صحیح نارسایی‌های دهان و فک و صورت

دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران و سومین همایش ایمپلنت خلیج فارس گفت: بیمارانی که دچار نارسایی‌های ناحیه دهان، فک و صورت هستند جهت درمان صحیح و کامل خود دچار سردرگمی هستند.

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، دکتر امین یمنی با بیان این مطلب گفت: متأسفانه در حال حاضر شاهدیم که بیمارانی که دچار ناهنجاری‌ها و نارسایی‌های ناحیه دهان، فک و صورت هستند به جای مراجعه به متخصصان و جراحان دهان، فک و صورت به علت عدم شناخت و آگاهی دچار سردرگمی بوده و به سایر رشته‌ها و تخصص‌ها رجوع می‌کنند که این امر منجر به عدم درمان موفق و صحیح و تجدید درمان آنها می‌شود.

وی افزود: در واقع بیماران نمی‌دانند برای انجام درمان بهتر، بیماریی‌شان به کدام یک از متخصصین در رشته‌های مختلف از جمله جراحی دهان، فک و صورت، جراحی پلاستیک، جراحی عمومی یا گوش و حلق و بینی مراجعه کنند چرا که سر و صورت ناحیه بسیار حساس و جذابی است که به عنوان اولین دریچه برخورد انسان با اجتماع محسوب می‌شود و بیماران حاضرند برای رفع نارسایی و یا زیباتر شدن خود هزینه‌های زیادی را در کنار رنج و مشقت‌های فراوان آن تحمل کنند.

یمنی گفت: در برخی موارد شاهدیم بیمار اگرچه زیبایی ظاهری را پس از انجام عمل جراحی بدست آورده ولی فعالیت‌هایی از جمله جویدن، بلعیدن و حتی صحبت کردن را از دست می‌دهد و اصلاح این‌گونه معایب ایجاد شده به مراتب از انجام اولیه اعمال جراحی سخت‌تر و پرهزینه‌تر است و نیاز است آگاهی لازم به بیماران در این زمینه داده شود.

وی با اشاره به فقدان مراکز تخصصی درمان فک و صورت در کشور به صورت مستقل تصریح کرد: به دلیل نبود مراکز خصوصی و مستقل از بیمارستان‌ها که به صورت تخصصی به مشاوره و درمان ناهنجاری‌ها و نارسایی‌های سر و صورت می‌پردازند همواره شاهدیم که به عنوان مثال خانواده‌ها به دلیل کمبود آگاهی از بیماری‌های کودکان خود و نحوه مراجعه صحیح در آینده نیازمند درمان‌هایی پیچیده‌تر و سخت‌تر و به مراتب پرهزینه‌تر برای درمان نارسایی فرزندان و بیماران خود می‌شوند.

به گزارش ایسنا، یازدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران و سومین کنگره بین المللی ایمپلنت خلیج فارس از ۲۶ تا ۲۸ مهر ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.