سردرگمی دربارهٔ قانون ثبت قراردادها / مهلت نقل و انتقالات به خواست قهرمان سه روز تمدید می‌شود؟

فروردین ۱۴۰۳

ورزش > لیگ برتر – مهلت نقل و انتقالات لیگ برتر در حالی به پایان رسیده که استقلالی‌ها هنوز قرارداد هیچ کدام از بازیکنان تازه خود را ثبت نکرده‌اند.

میثم بهرامی؛ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال امسال هم نتوانست مقابل باشگاه‌های بدهکار بایستد و پول طلبکارهای آن‌ها را بگیرد. کمیته انضباطی از چند هفته قبل لیست باشگاه‌های بدهکار را منتشر کرد و طی نامه‌ای رسمی اعلام کرده بود که باشگاه‌های بدهکار حق هیچ نوع فعالیتی در نقل و انتقالات را ندارند. نام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم بین باشگاه‌های بدهکار وجود داشت. اما با این حال پنجشنبه شب پرسپولیسی‌ها دسته جمعی به هیات فوتبال تهران رفتند و قرارداد بازیکنان خود را ثبت کردند. البته غیر از استقلال و پرسپولیس، نام ۱۱ باشگاه دیگر هم بین باشگاه‌های بدهکار لیگ برتری وجود داشت که آن باشگاه‌ها هم حق انجام هیچ فعالیتی در نقل و انتقالات را نداشتند. با این حال فصل نقل و انتقالات لیگ برتر در شرایطی به پایان رسید که از میان این ۱۳ تیم بدهکار، تنها ۳ تیم بدهی‌هایشان را تسویه کرده‌اند.
حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی در مورد این موضوع می‌گوید: «باشگاه‌های راه‌آهن، سایپا و گسترش فولاد تبریز بدهی‌هایشان را تسویه کرده‌اند و بقیه باشگاه‌های بدهکار لیگ برتری هنوز بدهکار می باشند. البته تراکتورسازی و صبا هم بخشی از بدهی‌هایشان را پرداخت کرده‌اند اما هنوز بدهکار می باشند. البته ما هنوز روی حرفمان هستیم و همچنان می‌گوییم که باشگاه‌‌های بدهکار حق ثبت قرارداد بازیکنان خود را ندارند.»
گرچه رئیس کمیته انضباطی در ظاهر امر نسبت به مسائل موجود بی‌اطلاع است و همچنان می‌گوید که باشگاه‌های بدهکار حق ثبت قرارداد بازیکنان تازه خود را ندارند، اما به هر حال اتفاقی که افتاده، در داخل مجموعه فدراسیون فوتبال بوده و یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال این اجازه را به باشگاه‌های بدهکار داده که به هیات فوتبال بروند و قراردادهایشان را ثبت کنند. چراکه اگر محرومیت باشگاه‌های بدهکار از انجام فعالیت در نقل و انتقالات به صورت ابلاغیه به هیات‌های فوتبال ارسال شده باشد، هیچ هیات فوتبالی اجازه ثبت قرارداد بازیکنان تازه باشگاه‌های بدهکار را ندارد.
نکته جالب این ماجرا، بی‌توجهی مسئولان باشگاه استقلال به تاریخ اتمام نقل و انتقالات لیگ برتر است. استقلالی‌ها در حالی صبح جمعه از اوکراین به تهران برگشتند که هیچ کدام از بازیکنان تازه این تیم قراردادش را در هیات فوتبال ثبت نکرده است. استقلال هم مثل پرسپولیس یکی از باشگاه‌های بدهکار است و طبق قانون اجازه ثبت قرارداد بازیکنان خود را نداشت اما جالب است که مسئولان این باشگاه با وجود اطلاع از مهلت پایان نقل و انتقالات، تیم خود را همان صبح جمعه به تهران برگرداندند و تلاشی برای زودتر برگشتن به تهران انجام ندادند. آن‌ها فقط از فدراسیون فوتبال درخواست کردند که مهلت نقل و انتقالات تا یکشنبه تمدید شود و احتمالا با یقین به این موضوع که فدراسیون مانع ثبت قراردادهای تیم قهرمان لیگ نخواهد شد، قانونی که برای همه تیم‌ها در نظر گرفته شده بود را جدی نگرفتند و خودشان را از این قانون مستثنا کردند. فدراسیون فوتبال تا همین حالا هم هیچ خبری مبنی بر تمدید مهلت نقل و انتقالات اعلام نکرده و تنها خبر اعلام شده در این رابطه، درخواست دبیر کل فدراسیون فوتبال از سازمان لیگ برای تمدید مهلت نقل و انتقالات بوده.
حالا هم با اینکه فدراسیون در مقابل این ماجرا سکوت کرده، چنین عزمی در مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ دیده نمی‌شود که طبق قانون با استقلالی‌ها برخورد کنند. از همین حالا می‌شود به راحتی حدس زد که مهلت نقل و انتقالات لیگ برتر تا تاریخی که استقلالی‌ها می‌خواهند تمدید خواهد شد تا این تیم با بازیکنان تازهش قرارداد رسمی امضا کند. استقلالی‌ها هنوز خاطره تلخ حذف از لیگ قهرمانان آسیا به خاطر تاخیر در ارسال مدارک را فراموش نکرده‌اند. جالب است که مسئولان این باشگاه از آن ماجرا درس عبرت نگرفته‌اند!
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.