سرریز ۱۰ سد در کشور

۲۰فروردین۱۳،

http://www.bananews.ir/در هفته قبل ۱۰ سد از جمله سدهای شهید قنبری، البرز، برنجستانک، سنبل رود، گلستان، وشمگیر، کینه ورس و دامغان در حال سرریز گزارش شد.

به گزارش هم اکنون ۳۱ سد کشور از جمله سدهای لار، خداآفرین، سیمره، زاینده رود، ساوه، ۱۵ خرداد، سیوند و ملاصدرا کمتر از ۳۰ درصد حجم خود ذخیره آب دارند.

همچنین ۱۲ سد کشور با کاهش ۲۰ درصدی حجم آب خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه می باشند که سدهای طالقان، جیرفت، اکباتان، چاه نیمه ۴ و سیمره از آن جمله محسوب می شوند.

در پایان هفته قبل ۲۰ سد از جمله سفیدرود، کوثر، شیرین دره، رجایی، سبلان، زاگرس، دولت آباد، میجران و مهاباد افزون بر ۹۰ درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند.

به گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران، ۶۳ سد کشور در زمان حاضر از افزایش ۲۰ درصدی ورودی آب در مقایسه با زمان مشابه پارسال برخوردار می باشند که سدهای ستارخان، وشمگیر، گلستان ۱ و ۲، کرخه، دز، کارون ۳ و ۴، استقلال، قشلاق، پیشین، جگین، بوکان، مهاباد، نهند، زاینده رود، ۱۵ خرداد، طرق و چاه نیمه از آن جمله محسوب می شوند.

یادآور می گردد؛ ۵۴ درصد از کل ورودی های آب به مخازن سدهای کشور و ۴۹ درصد از کل آب های خروجی از سدهای کشور در هفته قبل متعلق به سدهای استان خوزستان است.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.