سرریز ۱۳ سد در کشور

بررسی آخرین وضعیت سدهای کشور نشان می دهد که در زمان کنونی ۱۳ سد در حال سرریز است و این در حالی است که ۳۴ سد کشور کمتر از ۳۰ درصد حجم خود ذخیره آب دارند.

به گزارش ایرنا(پاون)، سد های سفید رود، طالقان، گلستان ۱ و ۲، کینه ورس، بانه، فریمان، بوکان، ماکو، تاجیار سراب، سبلان، اکباتان و آی‌دوغموش در حال سرریز هستند.

این در حالی است که هم اکنون ۳۴ سد کشور ازجمله سدهای لار، کرخه، پیشین، سیمره، زاینده رود، ساوه، ۱۵ خرداد و ملاصدرا کمتر از ۳۰ درصد حجم خود ذخیره آب دارند.

همچنین ۱۷ سد کشور با کاهش ۱۹ درصدی حجم آب خود در مقایسه با سال گذشته مواجه هستند که سدهای ارس، زاینده رود، کرخه، دز، شهید عباسپور، استقلال، پیشین، جگین و ایلام از آن جمله محسوب می شوند.

این گزارش همچنین حاکی است در پایان هفته گذشته ۲۷ سد از جمله سدهای شهید رجایی، میجران، سلیمانشاه، مهاباد، کارون ۳ و ۴، کرج، لتیان و دوستی افزون بر ۹۰ درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند.

در زمان حاضر، ورودی آب ۷۹ سد کشور در مقایسه با سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است که از سدهای مهم می توان به سفیدرود، لار، شهید رجایی، تهم، گلستان ۱ و ۲، طالقان، البرز، شهید عباسپور و گاوشان اشاره کرد.

براساس این گزارش، در زمان کنونی ۲۸ سد کشور از جمله ارس، دز، کرخه، میناب، پیشین، ایلام، جگین و تنگوئیه با بیش از ۲۰ درصد کاهش حجم آب ورودی به مخازن خود در مقایسه با سال گذشته مواجه هستند.

همچنین ۴۰ درصد از کل ورودی‌های آب به مخازن سدهای کشور و ۴۳ درصد از مجموع آب‌های خروجی از سدهای کشور در مدت مورد بررسی متعلق به سدهای استان خوزستان است.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.